arnek
Hej

Här är min pelargon som övervintrat i köksfönstret. Måste jag klippa bort bladen som har lyckats överleva, det känns så elakt.... råd någon?
Margith
Jag säger direkt: NEJ
Jag tror att många har uppfattningen att pelargoner måste klippas på våren, men så är det inte, man måste inte alls klippa i pelargoner. Klipp bara om plantan är ful! Din är inte det, tvärtom, den är jättefin som den är, så rör den inte!
Ge den ny jord, om du inte har gjort det i vår, men gör inget mer! Möjligtvis att den kan behöva en större kruka, men det ser du ju när du lyfter upp den.
Grattis till en lyckad övervintring smile.gif
linh
Hej! Min mamma klippte aldrig ner sin pelargon. Hon ville inte. Och den växte och växte. Minns en vår när den var ca 80 cm hög och hade mängder av rödrosa blommor! Fast jag kommer inte ihåg vad som hände med den. Jag har slutat ge mamma råd om hur man "ska" sköta sina växter :-)
arnek
Va bra!
Jag har verkligen dragit mig för att sätta saxen i den. Men allt man läser om pelargoner är ju att de skall klippas ner. Tackar. /A
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon