Kathy
Vissa säger att det var då Sverige förlorade sin folkhems-oskuld och inget skulle bli sig likt igen.
stennie
Kommer så väl ihåg det, min älsta son som då var 7 år, kom in på morgonen och väckte oss och med skräck i rösten talade om att Olof Palme hade blivit mördad.... sad.gif
Kathy
Ja, jag minns att jag hade radion på när jag fick höra om mordet.
Gick snabbt ner till kiosken för att köpa DN och sen hem till mina föräldrar för att visa vad som stod i morgontidningen.
stina
Min bror ringde mej på natten och berättade: Palme är död!!!

Sömndrucket skrek jag: Vad har du gjort!!!! ohmy.gif
Kathy
CITAT (stina @ 27-02-2006, 16:34)

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Man ska inte skratta...men det var kul... laugh.gif
Eva i Skåne
CITAT (Scrollan @ 27-02-2006, 16:41)
Sömndrucket skrek jag: Vad har du gjort!!!!  :o

ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Man ska inte skratta...men det var kul... laugh.gif

Kan bara hålla med biggrin.gif

Ett skratt blev det här också, när jag läste laugh.gif
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif här med laugh.gif laugh.gif wub.gif
Floppy
Min bror ringde mej på natten och berättade: Palme är död!!!

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ... ett stort asgarv från mig me...så hunden hoppa upp ur sin djupa sömn och skällde...och rusade in till mig och insåg att det bara var matte som asgarvade...gruffade till lite och gick och la sig igen...sur... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag minns att min pappa kom hem och sa att de höll på att spela in en film på stan där Olof Palme lossades bli skjuten...
Kan tillägga att min pappa var rätt rund under fötterna...han hade plivit intervjuad om detta men inte fattat nått... biggrin.gif laugh.gif
kristerh
Och efter dokumentären igår på tv så börjar iaf jag undra om polisens inblandning eller iaf viss polismäns, och utredningen verkar vara ett stort skämt, iaf det man fått veta...
krister
*Felix matte*
20 år... och lika länge har man spekulerat... skrivit och förhört och fått nya sensationella uppgifter som "nya" vittnen känner att de inte längre "orkar" hålla tyst om.
Uppriktigt sagt så är jag spyless på "dansen" kring mordet. Har inte på många år läst en endaste rad... ser inte heller några program där det diskuteras... Less! sad.gif

Något gick galet i början och kommer att sluta lika galet.
kerstin z5-6
Det som beskrevs i den sista dokumentären är vad som hände -fullständigt logiskt , och trovärdigt .
Snöflinga
Också trött och less på alla spekulationer och utredningar runt Palme mordet sad.gif

20 ÅR !!!!!! Inte klokt och utredningar pågår fortfarande .... det finns vettigare saker att använda skattepengar till wacko.gif
pejori
rest in peace
Floppy
CITAT (Snöflinga @ 27-02-2006, 23:01)
Också trött och less på alla spekulationer och utredningar runt Palme mordet sad.gif

20 ÅR !!!!!! Inte klokt och utredningar pågår fortfarande .... det finns vettigare saker att använda skattepengar till wacko.gif

Håller helt och hållet med...

Har ni tänkt på en sak....

Så fort det börjar närma sig årsdagen av mordet så 'dyker' det upp nya vittnen eller berättelser från folk och bekanta som 'vet' saker....

Media, media, media säger inget mer.... sleep.gif
Pirum
Ja...sabla tjöt i media. Men samtidigt kan man ju inte lägga ner en mordutredning hur som helst. Inte alls kanske. Däremot kan man ju låta den gå på sparlåga (som vid vanliga mord) eller göra som här, man låter personalen arbeta även inom andra områden. Palmegruppens poliser har inte "rullat tummarna" de har även bidragit med kompetens till tsunamioffer-identifiering, undersökningar av andra mord, etc.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon