Full version: vad är det här?
Zazu
den här har kommit upp i en palmkruka och jag har ingen aning om vad det är, antagligen något som jag sått i krukan, men kan inte komma på vad:
Alexander-VG-zon3
vad söt kan du inte flytta den till en egen kruko å se vad den växer tills ig i tongue.gif tongue.gif
Eva i Skåne
Jag tycker det är obehagligt likt kirskål unsure.gif

men det brukar man ju inte ha bland krukväxterna
om du inte tagit in kompostjord eller nått.
Zazu
CITAT (Eva i Skåne @ 27-02-2006, 17:50)
Jag tycker det är obehagligt likt kirskål  :unsure:

men det brukar man ju inte ha bland krukväxterna
om du inte tagit in kompostjord eller nått.

nej, det kan jag garantera att det inte är laugh.gif
den har ett frö som den kommer ut ur(ganska självklart tongue.gif ) och det ser ut ungefär som en blandning mellan blåregn och caesalpinia, återkommer med bild...
CITAT (flaxss @ 27-02-2007, 17:16)
vad söt kan du inte flytta den till en egen kruko å se vad den växer tills ig i   tongue.gif  tongue.gif

klart jag ska! biggrin.gif
Piccante
Kirskål är det inte i alla fall. Tycker att det påminner om passionsfruktsplantorna jag hade härom året. Har du pillat ner några passionsfrukt frön bland krukväxterna?
Zazu
CITAT (Leocarpus @ 27-02-2006, 18:02)
Kirskål är det inte i alla fall. Tycker att det påminner om passionsfruktsplantorna jag hade härom året. Har du pillat ner några passionsfrukt frön bland krukväxterna?

nej, det har jag inte, mycket har jag i krukorna men inte passionsblommor(än laugh.gif ), mina passisfrön ligger fortfarande och väntar på att bli planterade...

mvh zazu
kerstin z5-6
Blåregn eller Clematis
Zazu
ny bild:
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon