Full version: Änglatrumpet
Kana
Har blivit mamma till en liten änglatrumpet! En stickling som jag fick av en snäll trädgårdsmänniska. Men nu är frågan, hur mycket tänker den växa i år? Jag har sett bilder på stora saker och köpt en rätt rejäl kruka men nu blir jag rädd att jag kanske överdimensionerat det hela?

K.
belle
Änglatrumpeter skall ha stora krukor och mycket jord och näring för att växa bra. Ev. kan du ju ta en lite mindre kruka först och senare plantera om i den större.
nilssontherese
Min änglatrumpet som jag har odlat upp på frö har inte så himmla stor kruka ! Den jag hade förra sommaren stod i en mellanstor kruka och den klarade sig hur bra som helst! Dock får man gödsla med näringspinnar och vattna MYCKET!!

Therese
vickis
Hej på er.

Jag har läst att vill man ha stora kraftiga trumpeter ska man ha stor kruka.
Jag satte mina skott i stora krukor med en gång för att slippa omplantera igen.Det funkade jätte bra.
Dom växte och blommade fint.

Hoppas dina också tar sig fint.

/Vickis
Eva St
Jag har satt mina i hinkar med rejäla hål både på sidor och i botten. Hinkarna har jag sedan planterat i STORA fyrkanter byggda av trä. Där har de växt och trivts hela sommaren och på hösten har jag tagit upp plantan med hinken och skurit av rötterna som växt ut genom hålen i hinken och förvarat dem i denna hink hela vintern det har funkat jättebra för mig.
Eva St
vickis
Vad smart det verkade med att plantera i hinkar,det måste jag prova.
Det är ett skit när man ska flytta krukorna för dom väger en hel del.

/vickis
Charlotte
Det skall fungera att sätta dem i rabatten på samma sätt m.a.o i kruka som man sedan tar in på hösten. Jag hade mina i stoora krukor förra året och de växte och blommade fint. Man skall i det närmaste överdosera med växtnäring.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon