polecat
Min änglatrumpet har vaknat till liv efter vintervilan och nu undrar jag vad jag ska göra.
Ska jag beskära den ?
Hur mycket ska jag beskära i så fall ?
Ska jag plantera om den med ny jord och större kruka redan nu?
Det är lång tid tills den kan flytta ut här uppe i norrland.
kerstin z5-6
nej beskär inte -har du ljust och möjlighet att låta den vakna till bra så ska du plantera om .I något större kruka och bra jord tex Hasselfors U jord
-Tre v efter omplantering behöver de näring
Sen får du avhärda försiktigt de gillar inte frost
Beskär du hinner de sällan blomma här i norr -men snygga till, går bra
Var rädd om V grenarna-därifrån kommer blomanlagen
hälsar K
Västerbotten smile.gif
polecat
Tack för svar, då ska jag köpa bra jord och pyssla om den lite grann, fast den känns vintrigt ännu -10 grader och snålblåst.
kerstin z5-6
men i morse var här -23 .. det är inte kul men så sen vår .. nu vill jag ha VÅR:)
jag har några som blommar av o till hela vintern -en del i album -klicka här nedan på album -välj Vinterträdgård smile.gif
polecat
Vilken härlig vinterträdgård.
Jag har ett växthus som står och väntar på att få komma igång.
Vi slet med det i höstrusket så att det skulle vara startklart nu i vår
kerstin z5-6
Kul , då kan du börja tidigt och har du värmefläkt där kan trumpeten flytta ut , så får du tidigare blom smile.gif
Carex
stjäl bara tråden till en snabbfråga;) Såg ditt blåeregn, vid vilken tidpunkt är bilden tagen? Jag har ett blåregn som står liknande som ditt fast det har tappat alla blad, mne jag har lägre minimitemperatur än du har i din vinterträdgård, kan det bero på det? När brukar ditt blåregn komma igång?
kerstin z5-6
i mars kommer bladen tillbaka smile.gif , mitt tappar alla blad dec-mars med ..
Lady Hamilton
Ursäkta att jag avbryter tråden men........
Kerstin? Har du INTE ditt blåregn ute?
Jag har trott att du planterat ut på friland unsure.gif
Eller har jag missuppfattat dig?
Alexander-VG-zon3
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-02-2006, 19:08)
men i morse var här -23 .. det är inte kul men så sen vår .. nu vill jag ha VÅR:)
jag har några som blommar av o till hela vintern -en del i album -klicka här nedan på album -välj Vinterträdgård smile.gif

oj det är jätte kalt sad.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon