Full version: Dockan Evelina Julia
silos
Här kommer bild på dockan som Pejori ska få smile.gif
Och Pejori ville att jag skulle visa henne innan jag skickar henne.
Så här kommer hon nu, Evelina Julia wub.gif

Det är inte alls svårt att skiljas från den lilla eftersom jag visste att
hon inte skulle stanna hos mig. Men de andra dockorna gnäller över
att hon ska åka, men jag säger snart kommer Hietanen smile.gif
Så är de nöjda wub.gif

Framsida:

Baksidan:

Framsidan igen men med annan bakgrund smile.gif
yenny
vilken tjusig dam wub.gif
*Felix matte*
Så fin hon är wub.gif
anna_rispan
Jättefin!!!
pejori
vad stilig hon blev.... laugh.gif laugh.gif smile.gif
Evalina julia... härligt när hon kommer "hem" wub.gif wub.gif
Kathy
Vilken tur tjusiga Evalina Julia har som får flytta hem till pejori. wub.gif
silos
Nu är Evalina Julia på väg till Pejori wub.gif Först fick hon kolla på staden Strängnäs och berätta vem hon var när vi besökte affärer och överalt var människorna glada för att träffa henne biggrin.gif
Magdis
Vad söt hon är! Man riktigt ser på henne att hon hör hemma hos Pejori! smile.gif
Inga från Närke
Gud vilken fin docka Pejori får. Den blir hon mycket glad över och dockan kommer att trivas hos henne också.

Fortsätt med ditt skapande Silos.
pejori
Å!! så roligt!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
väntar med spänning på henne... wub.gif wub.gif
AnitaO
Dockor som åker runt på stan och pratar med folk??
Är det verkligen bara jag som tycker att det är lite sjukt?
Alla som skriver i den här tråden verkar tycka att det är fullt normalt.
Måste nog gå på nån slags kurs tror jag ......
amaira
CITAT (AnitaGg @ 01-03-2006, 08:28)

Om det är "bara du" vet jag inte, troligtvis inte biggrin.gif , men jag tycker det är UNDERBART! wub.gif wub.gif wub.gif

Även vuxna kan "leka" och det är livsglädjehöjande, och skapar kontakter och sociala band.
Lite "vildsinta hjärnor" uppskattar jag, därför att "instängda hjärnor" (eller instängda tankar) har en tendens att bli tråkiga, och även elaka många gånger.
Jag gillar inte "begränsningar" - fast jag inte har något emot den svåra konsten av "sund gränssättning".

Nu är det här jag skriver, inget emot dig Anita, utan enbart mina egna allmänna tankar om fenomenet "lekfulla vuxna". wub.gif

Solis, dina dockor är helt fantastiska!!! Och särskilt p.g.a. historierna de har. Du syr in en själ i dem.

Dockor som monument, det går det med, istället för stenar.
Även om dina dockor har gott om "stenar" och "knappar" där hjärtat ska sitta biggrin.gif

wub.gif wub.gif wub.gif
AnitaO
Jo, man kan nog se det på många sätt gissar jag.
Men det där med "tråkig" är nog inte nåt som gäller mig.
Har aldrig blivit anklagad för att vara varken tråkig eller instängd heller för den delen.
Det borde man väl fått till sig någon gång under livet i så fall gissar jag?
Gillan
Ähh, Anita! Du får väl skrapa fram "barnet" inom dig

Det blev helfel här wub.gif

Egentligen vile jag ju säga att jag tycker allt som silos
skriver är upplyftande för alla vilsna själar wub.gif

Älskar, ( inte allt, men det mesta), du gör Silos smile.gif wub.gif

/Gillan
amaira
CITAT (AnitaGg @ 01-03-2006, 09:16)
Har aldrig blivit anklagad för att vara varken tråkig eller instängd heller för den delen.

Jag försökte ju säga att det inte "gällde mot dig" det jag skrev, utan var min allmänna tanke wub.gif
*kram*
silos

Anita inte behöver du gå på nån kurs;du har underbara vovvar hos dig; det är bara att ta efter deras sätt så skall du se att även du kan uppskatta dockor som pratar med folk på stan smile.gif wub.gif smile.gif
AnitaO
CITAT (amaira @ 01-03-2006, 09:37)
CITAT (AnitaGg @ 01-03-2006, 09:16)

Jag försökte ju säga att det inte "gällde mot dig" det jag skrev, utan var min allmänna tanke wub.gif
*kram*

Jag förstod att ditt inlägg var allmänt hållet.
Har inte allt tagit illa upp på något sätt smile.gif
pejori
nu är hon hemma silos... smile.gif smile.gif
så nu kan du berätta för dom andra att resan gick bra... laugh.gif laugh.gif

väldigt god reskost hon hade med sig....smask... smask laugh.gif laugh.gif wub.gif
silos
CITAT (pejori @ 01-03-2006, 13:09)
nu är hon hemma silos... smile.gif  :)
så nu kan du berätta för dom andra att resan gick bra... laugh.gif  :lol:

väldigt god reskost hon hade med sig....smask... smask laugh.gif  :lol:  :wub:

Så skööönt att hon är välbehållen hemma hos sin nya mamma wub.gif

Oj oj oj;vilka dagar jag har:även idag kom det paket:2 STORA paket biggrin.gif
Underbara tyger och CD med musik som gick direkt in i mitt hjärta wub.gif Tack Pejori wub.gif wub.gif wub.gif

Jag har suttit och tittat på tygerna,lyssnat på musiken och gråtit;tårar av tacksamhet och glädje för människornas godhet, som ni odlaiter har visat här på forumet och allt som ni har sänt till mig wub.gif wub.gif wub.gif
Ett STORT tack vill jag sända er ALLIHOPPA wub.gif wub.gif wub.gif
Snöflinga
Anita Gg, tillhör inte heller fan cluben... därmed inte sagt att jag inte respekterar Silos sätt att vara sleep.gif Hon får vara som hon vill......

Brukar sällan, om nästan inte aldrig skriva i hennes trådar för jag förstår inte ....... lika lite som jag förstår Thomas di Leva ....

Nu blir du väl stolt Silos, att bli jämförd med honom... för jag kan ge mig sjutton att du bara ÄÄÄÄLSKAR honom wub.gif

Jadu Anita.... hittar du någon kurs så anmäl mig med tongue.gif
silos
CITAT (Snöflinga @ 01-03-2006, 16:25)
Anita Gg,  tillhör inte heller fan cluben... därmed inte sagt att jag inte respekterar Silos sätt att vara  -_-  Hon får vara som hon vill......    

Brukar sällan, om nästan inte aldrig skriva i hennes trådar för jag förstår inte ....... lika lite som jag  förstår Thomas di Leva ....

Nu blir du väl stolt Silos, att bli jämförd med honom... för jag kan ge mig sjutton att du bara ÄÄÄÄLSKAR honom  :wub:

Jadu Anita.... hittar du någon kurs så anmäl mig med  :P

Helt rätt Snöflinga:jag ÄÄÄLSKAR det sätt som Thomas Di Leva är som människa och hans budskap till oss wub.gif wub.gif wub.gif

På kurs kan ni alltid gå hos mig om ni skulle längta efter just det sättet som jag har wub.gif

Men jag är fullständigt övertygad om att alla människor har olika uppgifter medans vi vandrar på Moder Jorden wub.gif

Själv är jag oerhört tacksam,glad och lycklig för att jag håller på att finna just min uppgift; det är sååå befriande wub.gif smile.gif wub.gif
Snöflinga
Tyvärr... måste tacka nej till kurserbjudandet sleep.gif jag är så nöjd med att vara den jag är och tänker så förbli tongue.gif
evelina

Jag håller fullstängigt med dig!! Modigt av dig att skriva här, själv trodde jag man skulle bli DÖDFÖRKLARAD biggrin.gif om man hade en annan åsikt om Silos verk!!

Nu skriver säkert någon "skit och läs då" men jag anser mig rätten att få kommentera precis som alla andra får göra.

Jag tycker dockorna är hemska!! Dessutom har ena fått mitt vackra namn!!! wink.gif unsure.gif

Jag tänker inte gå någon kurs!! biggrin.gif laugh.gif Säger Evelina som återgår till något mer jordnära som sina frösådder. wub.gif
AndreasBlomquist
Alltså, jag är på er sida också. Tycker inte dockorna är något snygga alls MEN Silos blir lycklig av att göra dem och dessutom finns det andra som uppskattar hennes verk so keep rocking!
Att de går ut och "pratar" med folk på stan.. ja, vad ska man säga. Vi har också en sån dam här där jag bor, hon går under namnet tokan! wink.gif Nåja, dödförklarad blir man nog inte. Jag och Silos hade en rejäl dust här i höstas där vi gick hårt åt varandra, sedan dess har vi lärt oss att leva i symbios wink.gif Haha... rolleyes.gif Nu har jag skrivit för mycket igen...

Däremot så såg jag en målning som Silos hade gjort som var något utav det läckraste jag sett!
AnitaO
CITAT (evelina @ 02-03-2006, 06:29)
Modigt av dig att skriva här, själv trodde jag man skulle bli DÖDFÖRKLARAD  :D om man hade en annan åsikt om Silos verk!!

Det är inte omöjligt att du har rätt i det.
Det lär visa sig ..... wink.gif
Leia
Jag är ganska ny här på forumet, men har förstått att silos har gjort flera dockor!
Jag och framförallt min 5 1/2 åriga pojke Max undrar om det finns flera bilder på dockor som Silos har gjort under någon annan länk?!
Max tycker att dockans ögon var väldig fina! (kanske såg han en "själ" i dem!)
/Leia
pejori
Äh..ta det med lite humor och glimten iögat.... smile.gif laugh.gif laugh.gif
här dödförklaras ingen, om man inte ger sig på PERSONEN istället för KONSTEN... wub.gif wub.gif

välkommen hit leia...
om du kollar dom trådar där silos skriver om sina dockor, så hittar du massor... wub.gif wub.gif
MEN titta själv först, det finns dockor som kan te sig krämmande för en liten kille wub.gif wub.gif
Latmask
nu är hon hemma silos... smile.gif smile.gif
så nu kan du berätta för dom andra att resan gick bra... laugh.gif laugh.gif

väldigt god reskost hon hade med sig....smask... smask laugh.gif laugh.gif wub.gif

Men pejori... nu blir jag besviken på dig. Har du ätit upp dockans reskost? Aja baja! biggrin.gif tongue.gif
pejori
CITAT (Latmask @ 02-03-2006, 09:05)
nu är hon hemma silos... smile.gif  :)
så nu kan du berätta för dom andra att resan gick bra... laugh.gif  :lol:

väldigt god reskost hon hade med sig....smask... smask laugh.gif  :lol:  :wub:

Men pejori... nu blir jag besviken på dig. Har du ätit upp dockans reskost? Aja baja! biggrin.gif tongue.gif

jamen det var ju jättegoda chokladpraliner ju!!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
sånt kan inte jag motstå heller wacko.gif wacko.gif wacko.gif laugh.gif
Latmask
CITAT (pejori @ 02-03-2006, 09:12)
CITAT (Latmask @ 02-03-2006, 09:05)
nu är hon hemma silos... smile.gif  smile.gif
så nu kan du berätta för dom andra att resan gick bra... laugh.gif  laugh.gif

väldigt god reskost hon hade med sig....smask... smask laugh.gif  laugh.gif  wub.gif

jamen det var ju jättegoda chokladpraliner ju!!!!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
sånt kan inte jag motstå heller wacko.gif wacko.gif wacko.gif laugh.gif

Var det choklad!!!?? Men då förstår jag, då är allt förlåtet. tongue.gif laugh.gif
Kalinsi
Ja konst brukar ju beröra och skapa debatt,
och konstigt vore det väl annars då det
alltid är så att folk har olika tycke och smak.
Inga från Närke
CITAT (Kalinsi @ 02-03-2006, 14:41)
Ja konst brukar ju beröra och skapa debatt,
och konstigt vore det väl annars då det
alltid är så att folk har olika tycke och smak.

Tur är väl det.

Hälsa din mamma Solis att hon fortsätter skapa. Finns folk som inte förstår konst heller, att det kan göra gott för vissa att skapa oavsett om det är vackert eller fult.
Som med tavlor vissa ser man vad det föreställer vissa ser inte något vad det kan vara.
Konst är till för att fantisera om. Vissa gillar inte det utan vill se vad det föreställer, vissa vill fantisera själva då får tavlan liv och ser olika ut varje dag.
Det är väl det som är tjusningen i konst vilket det nu vara må. Dockor eller tavlor.
Sedan kan man väl undra vem som är lite tokig, den som skapar något oavsett vad eller den som samlar på något typ nyckelringar, dockor, tomtar, vykort, bokmärken, frimärken eller liknande i vuxen ålder. rolleyes.gif smile.gif
pejori
så sant Inga...så sant... wub.gif
Tesa
Det är väl ändå tur att vi alla är olika...vem skall bestämma vad som är "normalt"...
Det är inte särskilt normalt att vara "neggen" heller...
pejori
här sitter hon med sin nya kompis... smile.gif
han är lite lomhörd, men hon trivs med honom... laugh.gif
Kalinsi
Pejori
Åh så mysigt att hon fick en kamrat smile.gif
Ser ut som att hon trivs bra där smile.gif
silos
CITAT (pejori @ 02-03-2006, 19:05)
här sitter hon med sin nya kompis... smile.gif
han är lite lomhörd, men hon trivs med honom... laugh.gif

Härligt wub.gif jag ser att dockan hör hemma hos sin nya kompis och mamman biggrin.gif wub.gif smile.gif
Fenja
Pejori! Den där kattallriken i bakgrunden... har du flera och vilka motiv? Jag har just börjat att samla dem! smile.gif Var hittar du dina?
Mvh
Fenja
pejori
CITAT (Fenja @ 02-03-2006, 19:23)
Pejori! Den där kattallriken i bakgrunden... har du flera och vilka motiv? Jag har just börjat att samla dem! smile.gif Var hittar du dina?
Mvh
Fenja

ja ...jag har flera smile.gif smile.gif
har fått dom av min granne.... laugh.gif laugh.gif denna..

och denna
Fenja
Ok, tack Pejori! Jag har de tre motiven jag med smile.gif . Jag får leta vidare.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon