|
På torsdag ska jag gå och se musicalen "Mamma Mia" igen, på Cirkus på Djurgården. Jag såg den innan jul tillsammans med mina medarbetare som fick varsin biljett i julklapp. På torsdag är det jag och min man som ska se den. Det ska bli jättekul.
Kul Jag såg den förra helgen. Otroligt duktiga artister!
caprifol
28-02-2006, 08:53
Jag ska också se den på torsdag! Har beställt biljetterna för en halv evighet se´n och ser verkligen fram emot det.
Jag har sett den, för ungefär ett år sedan, men vill gärna se den igen! Hoppas ni också gillar den! ha kul!
Det här är andra gången jag kommer se den. Den är så fantastiskt bra, bland det bästa i musikalväg i Sverige på många år.
Kul! Hoppas du får det riktigt roligt  Undrar om den kommer på DVD så småningom?
CITAT (LadyG @ 28-02-2006, 12:30) Undrar om den kommer på DVD så småningom? Det hoppas jag.
Mamma Mia!! Vilken musical! Andra gången, denna gång med otroligt bra platser, och fortfarande lika bra musical! Ikväll hade Reuben Sallmanders (Sam) ersatts av Patrik Martinsson. Partik var bra......men hade inte alls samma glöd och dramatik i Sams roll, som Ruben fångade. Sussie Erikssons (Karin) roll gjordes av Anna Rydgren, vilket också var lite synd. Sussies rolltolkning var roligare. Den 8 mars släpps höstens resterande biljetter till försäljning - till föreställningarna i oktober, november, december och första veckan i januari. Den sista föreställning spelas den 7 januari. Passa på och se en oförglömlig musical med legendarisk musik. Retroflash med platåskor, glitter, glamour och med exentriska kläder. Missa det inte!!!
råse-marie
03-03-2006, 07:03
min dotter och jag ska åka och se den i maj . Present från mormor
*Molly*
03-03-2006, 09:26
CITAT (Scrollan @ 03-03-2006, 00:21) Mamma Mia!! Vilken musical! Andra gången, denna gång med otroligt bra platser, och fortfarande lika bra musical! Var satt ni då? På parkett eller? Min väninna och jag ska se den i mitten på maj men har nog inte så bra platser misstänker jag. Vi ska sitta ganska långt bak men det ska bli väldigt roligt iallafall
CITAT (Molly @ 03-03-2006, 09:26) Var satt ni då? På parkett eller? Min väninna och jag ska se den i mitten på maj men har nog inte så bra platser misstänker jag. Vi ska sitta ganska långt bak men det ska bli väldigt roligt iallafall  Förra gången jag var och såg den (med mina medarbetare) så satt vi till höger om mixerbordet (bakom entré B) läktare höger, rad 1. (mellan 1:an och B:et på kartan) De var faktiskt bra platser, för man kom upp lite ögre och såg över pubilken som satt på parkett. Igår satt vi däremot nere på parketten, entré C, rad 12. Var har ni era platser? Salongsplan.
Vad roligt! Musikaler är härligt att gå på. "Mamma Mia" har jag inte sett ännu. Men jag ska gå på "Saturday Night Fever" på Oscarsteatern i slutet på denna månad. Längtar....  Blir nog en riktig disco-rysare! Andreas Lundstedt gör ju den rollen som John Travolta gjorde i filmen en gång i tiden. Markoolio är också med, ska bli spännande att se hur han funkar som musikalartist! Såg "Miss Saigon" i London i slutet på 90-talet. Helt fantastiskt! Peter Jöback gjorde en av huvudrollerna. Och scenografin och ljuset....  Wow, måste ha varit lika mycket utrymme utanför som innanför scenen för allt som åkte in och ut och härs och tvärs. En annan som sysslade med amatörteater en gång i tiden insåg att en enda lampa i den produktionen motsvarade ungefär hela vår normala scenografibudget.
Klematis
03-03-2006, 13:52
Jag skulle oxå vilja se mama mia. Skulle kunna få tag på biljetter men de är på balkongen någonstans. Ingen skymd sikt. Tror ni att jag ser något. Även om det inte är så bra platser så kanske det är OK ändå??
CITAT (Klematis @ 03-03-2006, 13:52) Jag skulle oxå vilja se mama mia. Skulle kunna få tag på biljetter men de är på balkongen någonstans. Ingen skymd sikt. Tror ni att jag ser något. Även om det inte är så bra platser så kanske det är OK ändå?? Jag tror du kommer få behållning även om du "bara" sitter på balkong, såvida du inte väntar till den 8 mars då de sista biljetterna släpps.
CITAT (Castea @ 03-03-2006, 13:48) Men jag ska gå på "Saturday Night Fever" på Oscarsteatern i slutet på denna månad. Längtar....  Blir nog en riktig disco-rysare! Andreas Lundstedt gör ju den rollen som John Travolta gjorde i filmen en gång i tiden. Markoolio är också med, ska bli spännande att se hur han funkar som musikalartist! Åååh...jag förstår att du längtar. Den skulle jag också vilja se.......
Caprice
03-03-2006, 15:57
Mamma Mia är det absolut bäst man kan se i musikalväg... överhuvudtaget... Jag har sett Saturday Night Fever... tyckte den var helt ok, men inte mer... Har nyligen sett Sweet Charity, det är väldigt mkt bra dans och överlag bra och duktiga artister som är med... Och ikväll blir det Christer Sjögren´s Las Vegasshow.... varken han eller Elvis tillhör de stora favvisarna... men pappsen vill absolut se den...
Klematis
03-03-2006, 19:11
Kommer det fler föreställningar som de släpper biljetter till den 8 mars? Då kan det ju vara värrt att vänta och chansa på parkett platser. En annan bor ju på andra sidan av landet så det är ju det här med transporten oxå. Ibland skulle man vilja bo i en större stad så att man lättare kunde gå och se på olika saker.
*Molly*
03-03-2006, 22:28
CITAT (Scrollan @ 03-03-2006, 11:46) CITAT (Molly @ 03-03-2006, 09:26) Var satt ni då? På parkett eller? Min väninna och jag ska se den i mitten på maj men har nog inte så bra platser misstänker jag. Vi ska sitta ganska långt bak men det ska bli väldigt roligt iallafall :)
Förra gången jag var och såg den (med mina medarbetare) så satt vi till höger om mixerbordet (bakom entré B) läktare höger, rad 1. (mellan 1:an och B:et på kartan) De var faktiskt bra platser, för man kom upp lite ögre och såg över pubilken som satt på parkett. Igår satt vi däremot nere på parketten, entré C, rad 12. Var har ni era platser? Salongsplan. Vi ska sitta på läktaren till vänster, rad 7 (där det står läktare vänster på kartan) Är väl inte de bästa platserna, verkar lite snett att titta ner mot scenen men jag är nöjd ändå
Snöflinga
03-03-2006, 22:31
Skall se och höra i början på April
Molly: ser ut att vara bra platser.
Just nu håller de på som bäst att spela in filmen "Mamma Mia" som bygger på musicalen med samma namn. Trailer. Beräknad premiär; sommaren 2008.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|