Hej alla... Fick krukan av en granne förra året, han sa att det var en lilja..jag har aldrig haft någon, och har till min stora glädje sett att den har fått en stor knopp Vet någon vad den heter???
pejori
28-02-2006, 05:42
är det samma som bilden brevid, i albummet, ser det ut som en amasonlilja är det det, så är den doftande
lissa
28-02-2006, 11:53
Hej Pejori.. Tack för lösningen av mitt mysterium Ja, det är samma lilja i albumet. Måste ändra albumet, för när jag satte in dom hade jag inte sett närbilderna..lite suddiga Tillbaka till min amason lilja..förutom att den är doftande (mmm) är det något speciellt jag ska tänka på i skötseln???
pejori
28-02-2006, 18:18
nej...det är inget speciellt... sköt den som vilken krukväxt som helst min är grön och fin året runt och jag gör inget särskilt, mer än vattnar när den har torkat till...
Zazu
28-02-2006, 19:20
inte är det där en amazonlilja , tror mer på kalla, zantedeschia(calla lily på eng.) eller en colocasia.
mvh zazu
wolkenkrabber
28-02-2006, 20:10
jag håller med Zazu
Maria i Helsingborg
28-02-2006, 21:18
zantadescia var min första tanke.....
lissa
01-03-2006, 00:30
Tack alla för er hjälp. Tror också på Calla, visserligen har bilderna jag fått upp på nätet inte varit speciellt bra, men bladen verkar vara Callans..blomman i sig har ju inte hunnit ut pga kall nattemperatur..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.