lissa
Hej alla...
Fick krukan av en granne förra året, han sa att det var en lilja..jag har aldrig haft någon, och har till min stora glädje sett att den har fått en stor knopp biggrin.gif
Vet någon vad den heter???
pejori
är det samma som bilden brevid, i albummet, ser det ut som en amasonlilja wub.gif wub.gif
är det det, så är den doftande wub.gif wub.gif
lissa
Hej Pejori..
Tack för lösningen av mitt mysterium Ja, det är samma lilja i albumet. Måste ändra albumet, för när jag satte in dom hade jag inte sett närbilderna..lite suddiga
Tillbaka till min amason lilja..förutom att den är doftande (mmm) är det något speciellt jag ska tänka på i skötseln??? wub.gif wub.gif
pejori
nej...det är inget speciellt... wub.gif
sköt den som vilken krukväxt som helst smile.gif smile.gif
min är grön och fin året runt och jag gör inget särskilt, mer än vattnar när den har torkat till... wub.gif
Zazu
inte är det där en amazonlilja tongue.gif , tror mer på kalla, zantedeschia(calla lily på eng.) eller en colocasia.

mvh zazu
wolkenkrabber
jag håller med Zazu
Maria i Helsingborg
zantadescia var min första tanke.....
lissa
Tack alla för er hjälp.
Tror också på Calla, visserligen har bilderna jag fått upp på nätet inte varit speciellt bra, men bladen verkar vara Callans..blomman i sig har ju inte hunnit ut pga kall nattemperatur.. smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon