Välkommen hit!! Detta forum är ett mecka av kunskap, fråga och du får svar!

Alla är fantastiskt duktiga och det enda problmet man har är att läga alla tips och råd man får på minnet!!
En igenväxt trädgård kan innehålla en guldgruva av växter, mitt råd är att ta det lite lugnt en säsong för att se vad som gömmer sig i din nya trädgård. Jag rensade lite väl ivrigt och det har jag ångrat så här i efterhand...
Vad det gäller din frösådd av perenner så vet jag att aklejor behöver en kallperiod för att gro. Så dom i bytor nu, vattna igenom ordentligt, låt dra något dygn inne så fröna hinner ta åt sig lite vatten, sätt ut i drivbänk eller i ett skyddat lite skuggat läge, gärna med en påse om. Så har jag gjort efter att ha sökt här på forumet efter råd, vi får väl se om det funkar men det skulle jag tro. Många perenner gynnas av att man sår dom på hösten. Sök här på forumet, du kommer garanterat få träffar på vad du än söker på. Jag brukar oxå titta på Impecta.se, där står rätt utförliga odlingsråd.
Ha det gott och ett varmt lycka till! Se upp för snart är du oxå fast i frö- och såträsket!!