Hallå alla glada!
Skulle behöva råd och tips om vad man gör åt denna ovana! Min lilla kisse Sassy har inte blivit lärd från början av de som födde upp kattungarna att man ska gå på en klösbräda och klösa....villket jag inte hade en aning om när vi köpte henne...de hade ju ställning och allt...men ingen av katterna var där. De klöste på mattor istället!!!

och kattungar tar ju efter mamman osv.
Ok tänkte jag och köpte en kattklös...men icke rep är inget kul att klösa på...tycker kissen....jag köper en klösbräda som är av heltäckningsmatta typ, detta fattade hon att man kunde klösa på efter hjälp av mig!

har två nu och hon klöser alltid där när jag är hemma och inte hemma.....men problemet är att vid ca 3-4 snåret på nattenbörjar hon pipa lite alltid samma tid och så klöser hon på soffan!!! Hela soffan är nu täckt med flisfiltar mmmmen icke!! Hon hittar trots det alltid en ny plats att klösa på! Vad gör jag för fel??? Ropar jag Sassy!! Sluta nu! Kom hit istället gumman med kuttrande röst svarar hon med ett kutter....men börjar likadant igen efter en stund...har provat att säga ingenting när hon kloar...men inte det heller fungerar! Hon är inte understimulerad och inte överstimulerad.....*tänker*

hon älskar soffan helt enkelt....vad göra åt detta????
Alla tips är lika välkomna!