Full version: Hundar i Japan
kristerh
Såg ett program på tv som hette hundar i japan, och det var aningens underhållande, de gör allt för sina djur, de som har lyckan att äga en hund,
Exempel på vad som visades:
Matte och hund går till barberaren samtidigt, till en salong som specialicerat sig på att piffa till både matte o hund,

Istället för biltvätt så hade de hundtvätt, hunden placerades i en stor låda med glasdörr, och för att inte hunden skulle bli rädd så satt matte med i tvättten som både torkade o tvättade laugh.gif

Hundbröllopp ordnades på speciella hotell, med brölloppsvittnen iform av husse o mattes släktingar och andra hundar.

Snabbmatsrestauranger för hundarna med gourmetmat,

Restaurang där hundarna blev matade,

Det fanns tom en förmedling där man kunde hyra en hund i timmar eller tex en helg.

Om hunden dog, kom en speciell begravningsfirma hem och hade en minnescermoni, kremering utfördes i en speciell begravningsbil som stog på gatan, själva kremeringen tog ca 1 tim,

mm.mm vissa saker tycker jag var lite på gränsen till plågeri som tex att hyra hunden.
krister
Helen B
Var det samma program där hundar tillsammans med sina ägare gick på matlagningskurs? Där fick ägarna, mattarna, lära sig att laga sushi till sina hundar. Sedan matade de hundarna med ätpinnar. Ja vad säger man.... blink.gif
Kan berätta en annan sak. I höstas var jag i Hong-Kong. Träffade en kinesiska som berättade att hon hade en hund. Hon och hennes man var borta från hemmet mellan 07.00 och 20.00 på kvällen. Hunden var helt själv den tiden. Hon tyckte inte alls att det var konstigt. "Den har ju en låda att kissa på". Jag frågade henne när hunden fick gå ut. "Gå ut, varför ska den göra det?" fick jag till svar sad.gif Däremot tyckte hon att det var konstigt att hunden vile busa hela nätterna. Jag har sedan fått höra att det är inte ovanligt att man gör så mot sina hundar där. sad.gif
kristerh
Det var en kille de visade som oxså hade långa arbetsdagar, han övervakade hundarna via webkamera eftersom han var borta så länge,
dessutom matade han dem via nätet, han aktiverade någon slags matningsmaskin som såg till att det kom ut lite mat, och givetvis hade de en hundtoa inne wink.gif
krister
Kathy
Jag såg programmet förra gången det gick.

Jag minns speciellt den tjej som lämnade in sin hund på hunddagis, för att hon jobbade så långa dagar.
Rummet hunden var i, var inte större än en garderob, inga fönster förutom det fönster som satt högt upp i dörren. Hon kunde sen kika på sin hund via en webkamera.

Vilket hundfängelse. sad.gif
kristerh
CITAT (Scrollan @ 02-03-2006, 18:14)
Vilket hundfängelse. sad.gif

Vilket hemskt liv wink.gif även om de är älskade så måste de få lite större utrymmen och få lite sällskap.
krister
Gossen Ruda
Ungefär som sovhytterna man kan hyra i Japan. Inte mycket större än en liggande garderob.
Kathy
CITAT (kristerh @ 03-03-2006, 17:11)
CITAT (Scrollan @ 02-03-2006, 18:14)
Vilket hundfängelse.  :(

Vilket hemskt liv wink.gif även om de är älskade så måste de få lite större utrymmen och få lite sällskap.
krister

Precis. Det hör till ägarens ansvar att se till att husdjuret får allt det som den behöver. Hunden har ju ingen valfrihet, den är ju uppköpt av en ägare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon