anna_carolina
en balkong i söder läge vad kan man ha för växter eller blommor där????
Åsa, mälardalen zon 2
Timjan, salvia, tomat, pelargoner mm. det gäller bara att ha stora krukor gärna såna som har inbyggd vatteneservoar för i söderläge torkar växter ut ganska snabbt.
Alexander-VG-zon3
många medelhavs växter och kryddor å palmer kan nog funka där
lissa
Jag har haft persilja som har växt till jätteväxter och självsådde sig i 2 år..Åkte bort ett par veckor när det spöregnade, och mina dräneringshäl hade täppt igen sig...så resten kan ni nog räkna ut själva sad.gif Men det var både vackert och gott tiden det varade smile.gif
Ophelia
Ja du kan ju ha det mesta smile.gif

Kryddor och sånt är ju perfekt. Jag har en balkong mot söder och jag ska i år ha hjälmböna (två olika bladfärger), kryddor) och ipomoea (tre färger). Ska nog även ha lejogap i snövitt. Satsar på violett, lila, vitt och rosa i år smile.gif
anna_carolina
ok tack för alla tips!!
jag har olivträd o ett citrus träd av nått slag då kommer dom trivas bra där utte då får jag hoppas...sen har jag sått chillipeppar,och trädbasilka men jag vet inte me trädbasilikan tro ni den skulle trivas här ute?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon