Full version: Hoya i spinn
monis
Hej alla!

Sg idag att min Bella ftt spinn! Blev S trtt att jag bara gick min vg fr att fundera vad jag skulle gra?

Har ni ngot tips p vad jag kan gra med denna hopplsa dam. r allvarligt trtt p Bella nu o funderar faktiskt p att kasta ut henne fr gott!

Hon har bara stllt till trubbel fr mig men jag gillar henne nd!

Monis
yenny
Provado plus r det medlet som hjlper mot spinn.

Du kan ocks duscha av blomman och byta jord innan du sprayar med provado plus.
Biggan_
Ngot som hjlper r detta som jag skrev om i krukodlingstrden angende nglatrumpeter och som skert fungerar p hoyor ocks:

((Ngot som fungerar p orkider som har ftt spinn r Neudorff " Frukttrd Effekt " Det r en rapsoljeemulsion, den r miljvnlig och ofarlig fr nyttoinsekter och husdjur. Den r dryg, 500 ml rcker till 25 liter. Jag kpte min flaska fr ngra r sedan och jag tror jag gav nt ver 50-lappen fr den p Bauhause. Jag fick detta tipset p orkidsllskapets forum och det fungerar. Skadar vl inte att prova p nglatrumpet? Det str p flaskan att t.ex ormbunkar, fikusar och mjukbladiga prydnadsvxter kan liksom blommor reagera p behandlingen. Medlet kvver skadeinsekterna och r verksamt p rtt spinn och andra spinnkvalster, skldlss. Ullss har jag ftt bort p orkider med medlet. ))

Eftersom Provado plus r s fruktansvrt dyrt s r detta en mycket god ersttning om man har mycket problem med ohyra p sina vxter.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon