Full version: Det gick snabbt
*Dozer*
Kanske lite för snabbt. Jag satte frön i tisdags, kollar noga varje morron, igår inget men idag- Mina Blomma för dagen (en sort av dom) har kommit upp!! På 24 tim har dom rackarna kommit upp drygt centimetern.
I dom andra krukorna är det lungt än så länge. Kan ana pyttesmå Prins Gustavs Öga.
Detta med att gå o vänta o kika är nog det bästa med att så, spänningen om ni förstår.
Lena i Torslanda
Förstår precis vad du menar, det är det första jag gör när jag kommer hem - rusar upp på övervåningen och kollar sådderna. Det är likadant varje år. Man tröttnar aödrog på det första gröan som sticker upp. Värre är det sedan när omskolningen närmar sig, då är man inte lika entusiastisk laugh.gif
Gurkan
Suck ... samma här. Sådde två påsar Dahlia för några dar sen ... nu har jag 200 små plantor jag inte vet var jag ska göra av riktigt. Hade också hoppats att dom skulle ta mer tid på sig så man hade hunnit bygga lite hyllor och grejer till dem.

Det är som när man poppar popcorn ... "lika bra att ta lite mer majs, det ser så lite ut i grytan" så står man där med 5 bunkar som svämmar över tillslut ... laugh.gif (om det nu fortfarande finns nån som poppar popcorn på spisen ??)
Cacki
CITAT (Dozer @ 03-03-2006, 13:11)
- Mina Blomma för dagen (en sort av dom) har kommit upp!! På 24 tim har dom rackarna kommit upp drygt centimetern.

Ojdå!
Jag "råkade" också så Blomman för dagen för tidigt ett år. Uj, vad dom växte.
Se till att de har en pinne var att slingra sej runt och ställ inte plantorna för nära varann, för då trasslar de ihop sej så in i norden. För mej tog det flera timmar att få isär dem. wacko.gif Och toppa ofta!
Cacki
Floppy
En dum fråga angående topping....hur ofta? blink.gif wacko.gif
Cacki
Jag brukar toppa dem efter vartannat bladpar. Då blir dom buskiga och fina. Sedan när man väl planterat ut dem kan de få växa på som de vill.
Cacki
Floppy
Okej...otroligt snabbt svarat....tackar och niger... tongue.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon