Full version: Purjo
Eva St
Behöver så småningom omskola mina Purjo. Är de känsliga för omplantering är det bättre att sätta dem i djupare krukor när jag planterar om eller klarar de fler omplanteringar
Eva St
Åsa, mälardalen zon 2
Oj har du redan sått purjo vi har inte ens börjat så några av grönsakerna som ska ut på friland än på jobbet. Purjo brukar dock klara omplanteringar så verkar de behöva omplantering så är det bara att plantera om. Purjo brukar även må bra av att man klipper blasten till ca 6cm under de första 6 veckorna.
katah
bra tips Åsa, det ska jag komma i håg när det är dax att omskola... mina har börjat grå smått...
Selma
Jag planterar aldrig om mina purjolökar! Däremot klipper jag dem ett par gånger.
nina L
CITAT (Selma @ 04-03-2006, 12:17)
Jag planterar aldrig om mina purjolökar! Däremot klipper jag dem ett par gånger.

har du purjon i så jord eller sådde du i en mer näringsrik jord? Eller ger du dem extra näring????
Selma
Vanlig blomjord + såjord överst!
nina L
CITAT (Selma @ 05-03-2006, 10:09)

SMart, ger du dem extra näring innan du planterar ut dem?
Eva St
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,03-03-2006, 21:17)
Oj har du redan sått purjo vi har inte ens börjat så några av grönsakerna som ska ut på friland än på jobbet. Purjo brukar dock klara omplanteringar så verkar de behöva omplantering så är det bara att plantera om. Purjo brukar även må bra av att man klipper blasten till ca 6cm under de första 6 veckorna.

ohmy.gif ohmy.gif
Uj Uj var jag så tidig men nu står de i källaren i 15 grader och extraljus så jag hoppas de fixar det de ser bra ut än så länge Tack för tipset med klippningen - blir de kraftigare då????
Eva St
Selma
CITAT (nina L @ 06-03-2006, 14:10)
CITAT (Selma @ 05-03-2006, 10:09)

SMart, ger du dem extra näring innan du planterar ut dem?

Jag myllar ner blodmjöl när jag planterar ut dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon