Full version: björken tack
storm
tack björken , för den fina psalmen, jag har begravt min lilla tik Nadja jag har haft sådan ångest efter hennest bårtgång.Men nu känns det bättre,den var fin,och jag tackar för att jag har fått ha henne hoss mig så pass länge som tio år ,jag trodde att vi skulle vara till sammans någåt längre men,det ville sig inte så.Såv så gott min lilla älskade lilla prinsessa. Mamma älskar dig för alltid.
Björken
Okända vännen, det var skönt att höra att jag kunde hjälpa dig lite omedvetet visserligen. Men det är ju så livet kan vara ibland.
Jag kan inte säga att jag vet hur du har det med din sorg efter ett älskat djur, men jag vet hur det känns för jag har i hela mitt liv levt med djur av olika slag mest hundar vid min sida och många har fått lämna mig under åren och jag kan bara säga att jag vänjer mig aldrig vid det.
Kram på dig och möt våren med glädje
Skickar med en dikt om mars som min far skrivet en gång i tiden

SOL ÖVER SNÖ I MARS

Flödande sol över bländande snön
en marsdag med löften om vår,
just nu synes världen vidunderligt skön
i den vrå där jag drömmande går.

Varför kan inte dom som vill styra vårt liv
slå sig lösa en dag som den här,
och glömma debatter och småsint kiv
ta dagen en gång som den var.

Kanhända när åter ni dundrar igång
från tribuner och talarstol,
ni kan minnas något av lärkornas sång
och snöviddens strålande sol.

Kanhända bland klyschor och inlärda ord
som vi lärt att betrakta som strunt,
en nysmord tanke kan göra sig spord
kanske rent lite sunt förnuft.

Det här är en blott några ord från en tok
som tagit skada av solen och snön,
är ju inget för dig som är boklärd och klok
och som strävar mot samhällets krön.

Men jag njuter av dagen och känner mig nöjd
med livet, med solen och snön
med lärksång som stiger mot blånande höjd
Du marsdag, berusande skön..

Skrivet i Maj 1980 av min far Ernst Häll
Ingis
Oh, vad vackert och så vist. wub.gif
Björken
Kom på att det finns en fin sida på nätet av människor som mist älskade djur, http://hem.fyristorg.com/djurens_himmel/himmel38.htm kanske något för dig att kolla lite på och få lite hjälp i din sorg.
renate
En så vacker dikt din far skrev,precis så kände jag i dag när jag var ute i den vackra naturen.
Tack att vi fick läser den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon