Det står ju lite olika info om hur man ska göra men ni här verkar ju ha koll och egen erfarenhet så här kommer nu en till änglatrumpet fråga. Jag har haft min i garget (ca 5-10 grader, litet ljusinsläpp) under vintern men nu tagit in den i huset för "väckning". Innan hade jag läst att det egentligen inte var optimalt att beskära och väcka samtidigt så jag klippte ner den medan den fortfarande stod kvar i garaget vilket jag sen läste var i lite fel ordning men inte mycket att göra åt nu. Jag har satt sticklingarna i vatten och den översta sticklingen (dvs toppen)har börjat utveckla rötter men inte de andra. Hur lång tid brukar det ta och ska man byta vattnet ofta för att de ska få mer näring eller är det bättre att ha samma vatten?
Sen vad gäller själva moderplantan så läste jag också att man inte skulle plantera om den innan den först fått vakna och börja växa till sig men nu tycker jag inte det händer så mycket (snarare att den ser ledsnare ut) så nu är jag lite inne på att plantera om den innan den börjar växa till sig. Finns det förresten nån optimal temperatur som man ska ha i rummet där den står? Tacksam för kloka åsikter.