Nicolina
Är inte särskilt orolig för fågelinfluensan , ännu iaf men jag undrar iaf om man ska undvika katt mat som innehåller kyckling , varifrån kommer kycklingarna o vad mer är i . Jag kan känna mej lite orolig över det då jag inte vill att mina nissar ska bli sjuka . Man har ju fått information om att det inte är nån fara med nåt så länge man värmer upp kycklingen eller äggen men jag värmer inte kattmaten. Hur gör ni o hur tänker ni ?

wink.gif nicolina
Gossen Ruda
Det är säkert inga problem. När man varmkonserverar måste innehållet upphettas för att döda alla bakterier och annat som kan starta nedbrytning av innehållet. Antingen görs det strax under kokpunkten eller så går man upp till 120 grader vid övertryck. Detta gäller konservburkar, fryskonservering och torkning är jag lite mer tveksam till.
Nicolina
Tack för förklaringen , då behöver jag inte undvika sånt som innehåller kyckling o det är ju bra eftersom det flesta Pussi burkar innehåller just det

wub.gif Nicolina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon