Full version: Barndomsvinter
silos
Snö snö härligt snööööö biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif !

En äkta barndomsvinter kännsla är det idag då det snöa i massor biggrin.gif

Två av mina vovvar och jag var ute på en lång promenad och pulsade (jag) i snön och sannerligen vi njöt biggrin.gif

Ajar (snart 11 år) och Molly(snart 6år) rasade runt i snön,hit och dit,de lekte och jagade varandra biggrin.gif
Det var en fröjd att se wub.gif Mina tankar for jag till Finland och hur vintrarna då var:ALLTID(?) snö och brorsan och jag åkte skidor i skogen och nerför höga backar;vilken underbar ork jag hade då biggrin.gif

Inte tänkte jag då att jag 50 år senare skulle bo i Sverige och promenera med hundar i Strängnäs ohmy.gif biggrin.gif wub.gif
mamamaggan
Alltid lika glad och positiv som vanligt Silos! smile.gif

Visst påminner den här vintern om bardomens härliga vintrar när man var ute och lekte i snön. Kommer också ihåg de där vantarna som alltid var fulla med små snöklumpar och när man kom in och hängde dem på tork så blev det en stor vattenpöl under. Rosig om kinderna och jättehungrig när man äntligen masade sig in. smile.gif
Castea
Jamenvisst, Silos! Visst har det varit en underbar dag idag. Gläntade på sovrumsgardinerna i morse, och såg snön som dalade ner lika rofyllt som i en sån där snöglob med vatten man hade som liten och skakade på.

Vi har fått MASSOR med snö i Västerås senaste dygnet. Otroligt vackert är det här också. Bifogar litet smakprov från dagens underbara vinterpromenad!

Anma
Här är det snöstorm... Jag önskar att jag kunde vara lika glad och positiv för snön som du, Silos, men nääää!!!:(

Vi är i mars och det är full januarivinter här!
Jag vill ha sol och vår och rinnande smältvattenbäckar och grusbilar som sopar upp gruset och torr asfalt och.... musöron på björkarna... tänk er, små sköra musöron... ååååh!!! Snälla vinter! Gillar dig, men snälla ge upp nu och kom tillbaka i november!!! SNÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLAAAAAAA!!!! wub.gif

Taget för någon timme sedan:

Ska det vara så här i mars?
silos
Oj oj oj vilken fantastisk dag det har varit för mig:massor av UNDERBAR snö,glada vovvar och glada lilla mig biggrin.gif
Det är bara så att jag får tydligen aldrig nog av snön ohmy.gif Jag verkligen ÄLSKAR att vara ute då det är en riktig härlig snöstorm;jag skulle kunna då bosätta mig i en koja i skogen och bara NJUUUTA wub.gif wub.gif wub.gif !!!

Jag har alltid älskat speciellt kraftfulla naturfenomen som snöstorm,regnstorm,när det blåser något fruktansvärt,när åskan mullrar och blixtrarna syns på himlavalvet,när det kommer hagel i Majmånad etc.... biggrin.gif
Kan jag inte vara ute då så sitter jag vid fönsteret eller är på balkongen och bara suger till mig energi biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif (kanske skulle jag har blivit en Stålkvinna ohmy.gif wacko.gif laugh.gif )
Hannele
CITAT (Anne R @ 04-03-2006, 17:46)

Ja, så kan det vara även i april. ohmy.gif
silos
Castea och Anne R:tack för de fina vinterbilderna wub.gif
renate
Jag ha också varit på en långpromenad med hunden i skogen.Solen strålade från en klarblå himmel på all den gnistrande,fluffiga snön.Det var så otroligt vackert att jag inte finna ord till det.Solen hade riktigt kraft och värmde mig,ljuset är oerhört starkt nu.I morse var jag ute i trädgården och fotade.
Marsmorgon i trädgården.
Anma
CITAT (Hannele @ 04-03-2006, 19:31)
CITAT (Anne R @ 04-03-2006, 17:46)

Ja, så kan det vara även i april. ohmy.gif

Ja visst kan det vara så till och med i april, men ska det vara så? Frågar man mig är svaret nej!! I en perfekt värld kommer snön i början av november och försvinner i mars. Ingen mer snö som faller i mars alltså... Men Perfect is un-perfect Så man kanske ska ta och njuta istället för att gnälla... rolleyes.gif
forget-me-not
CITAT (silos @ 04-03-2006, 13:29)
Snö snö härligt snööööö biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif !

Håller med! Jag älskar vintern vi har nu! wub.gif
lisselbo
Känner som Anne R, har väl aldrig varit så trött på vinter som jag är nu.
Idag har det snöat och blåst hela da´n, ska det aldrig ta slut.
Till och med ungarna har tröttnat nu.
ingrid fuxwall
Under min livstid har det snöat på midsommarafton, ska vi vara positiva om det gör det i år också?

ingrid
mamamaggan
Såklart vi ska! rolleyes.gif

Då har vi varit med om något ovanligt och kan glädja oss åt det. Då kan vi tala om det för våra barnbarnsbarn om sådär 30 - 40 år! tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Castea
CITAT (ingrid fuxwall @ 04-03-2006, 21:57)
Under min livstid har det snöat på midsommarafton, ska vi vara positiva om det gör det i år också?

ingrid

Ja, det är ju ett pikant stilbrott av naturen själv att minnas.
Minns ett år vid min födelsedag i början maj, när det var stekhett ute, satt utan jacka i den ljumma natten på en restaurangterass och åt.

Några dagar efter - totalt snökaos. wacko.gif

Här har det snöat hela natten nu, och fortsätter litet på morgonen. Tjusigt!
silos
CITAT (ingrid fuxwall @ 04-03-2006, 21:57)

ingrid

Oj oj oj:DÅ skulle jag har STOR anledning till förundran och även GLÄDJEN biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon