Full version: Saras Värld
Castea
Nyligen visades en dokumentär på SVT som hette Saras Värld

Verkligt bra! Jag både log, skrattade, grät och blev varm i hjärtat av denna dokumentär, som handlar om en förståndshandikappad tjej.

Den som missade dokumentären kan fortfarande se den på nätet. Klicka på länken "Se dokumentär" till höger på webbsidan, och sedan vidare på "Saras Värld".
Kathy
CITAT (Castea @ 04-03-2006, 16:05)
Nyligen visades en dokumentär på SVT som hette Saras Värld

Verkligt bra! Jag både log, skrattade, grät och blev varm i hjärtat av denna dokumentär, som handlar om en förståndshandikappad tjej.

Den som missade dokumentären kan fortfarande se den på nätet. Klicka på länken "Se dokumentär" till höger på webbsidan, och sedan vidare på "Saras Värld".

Näääe.....jag missade det. Tack wub.gif för tipset om reprisen på nätet.
Irene_L
Jag såg den på TV och den var jättebra!! Den är verkligen gjord med värme wub.gif
mvh
Irene
Kathy
Nu har jag sett dokumentären på nätet. smile.gif
Kändes lite som om när jag är på jobbet.....i vissa lägen.
Castea
smile.gif

Jo, jag fick också minnen från min tid inom detta yrke.
rolleyes.gif
zaaritha
Man(jag) blev varm innuti!
Maria i Helsingborg
Jag håller med - underbar film. Fantastisk tjej och makalös familj.
Jag "bugar" inför sådan kärlek, sådant stöd och arbete! wub.gif
Snacka om styrka och självkänsla. Härligt.
silos
Visst är den dokumentären om Sara underbar wub.gif jag blev alldeles lycklig av att se den smile.gif wub.gif smile.gif
yenny
Jag blev också tvungen att gå ut på nätet och titta *nyfiken*
Jag är glad att jag tittade wub.gif
ninnisky
Såg filmen om Sara i förra veckan. Tänk en sådan livsglädje och energi hon har smile.gif En underbar film, som också ger något att tänka på - för oss andra som tar allt för självklart wub.gif wub.gif
Castea
Jo, och mycket av hennes funderingar kring livet är ju lika också, oavsett om man är förståndshandikappad eller ej. smile.gif

Är det någon som lyckats lista ut vart hon bor? Tyckte hon hade en så fin dialekt. Norrland någonstans är det väl i alla fall! wink.gif
Kathy
CITAT (Castea @ 04-03-2006, 22:35)
Är det någon som lyckats lista ut vart hon bor? Tyckte hon hade en så fin dialekt. Norrland någonstans är det väl i alla fall! wink.gif

Kiruna? unsure.gif
jendah
Jo, det var en fin dokumentär. Tyckte hon funderade så fint på saker och ting smile.gif

Maken gissade på Boden...
silos
CITAT (ninnisky @ 04-03-2006, 21:59)
Såg filmen om Sara i förra veckan. Tänk en sådan livsglädje och energi hon har smile.gif En underbar film, som också ger något att tänka på - för oss andra som tar allt för självklart wub.gif wub.gif

Det håller jag verkligen med och tänker:kan det vara så att människornas "förstånd" orsakar så mycket elände på våran Moder Jord;alltså tycks människornas "oförstånd" fördumma människorna ohmy.gif
birgitek
Jag blev helt betagen av Sara som person, så karismatiskt, glad, klok och vacker.
Birgit Ek
Maria i Helsingborg
Jag tänkte Dalarna......av ngn anledning.
Betty
CITAT (Castea @ 04-03-2006, 22:35)
Är det någon som lyckats lista ut vart hon bor? Tyckte hon hade en så fin dialekt. Norrland någonstans är det väl i alla fall!  wink.gif

Hon bor i Luleå. biggrin.gif

(i stadsdelen Mjölkudden, f.ö. samma stadsdel som både Martin Ljung, Gunnar Viklund och Maud Adams kommer ifrån)
Castea
Aha! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon