|
Full version: Saras Värld
Nyligen visades en dokumentär på SVT som hette Saras VärldVerkligt bra! Jag både log, skrattade, grät och blev varm i hjärtat av denna dokumentär, som handlar om en förståndshandikappad tjej. Den som missade dokumentären kan fortfarande se den på nätet. Klicka på länken "Se dokumentär" till höger på webbsidan, och sedan vidare på "Saras Värld".
CITAT (Castea @ 04-03-2006, 16:05) Nyligen visades en dokumentär på SVT som hette Saras VärldVerkligt bra! Jag både log, skrattade, grät och blev varm i hjärtat av denna dokumentär, som handlar om en förståndshandikappad tjej. Den som missade dokumentären kan fortfarande se den på nätet. Klicka på länken "Se dokumentär" till höger på webbsidan, och sedan vidare på "Saras Värld". Näääe.....jag missade det. Tack  för tipset om reprisen på nätet.
Irene_L
04-03-2006, 16:09
Jag såg den på TV och den var jättebra!! Den är verkligen gjord med värme mvh Irene
Nu har jag sett dokumentären på nätet. Kändes lite som om när jag är på jobbet.....i vissa lägen.
Jo, jag fick också minnen från min tid inom detta yrke.
zaaritha
04-03-2006, 19:36
Man(jag) blev varm innuti!
Maria i Helsingborg
04-03-2006, 19:39
Jag håller med - underbar film. Fantastisk tjej och makalös familj. Jag "bugar" inför sådan kärlek, sådant stöd och arbete! Snacka om styrka och självkänsla. Härligt.
Jag blev också tvungen att gå ut på nätet och titta *nyfiken* Jag är glad att jag tittade
ninnisky
04-03-2006, 21:59
Såg filmen om Sara i förra veckan. Tänk en sådan livsglädje och energi hon har  En underbar film, som också ger något att tänka på - för oss andra som tar allt för självklart
Jo, och mycket av hennes funderingar kring livet är ju lika också, oavsett om man är förståndshandikappad eller ej. Är det någon som lyckats lista ut vart hon bor? Tyckte hon hade en så fin dialekt. Norrland någonstans är det väl i alla fall!
CITAT (Castea @ 04-03-2006, 22:35) Är det någon som lyckats lista ut vart hon bor? Tyckte hon hade en så fin dialekt. Norrland någonstans är det väl i alla fall!  Kiruna?
Jo, det var en fin dokumentär. Tyckte hon funderade så fint på saker och ting  Maken gissade på Boden...
CITAT (ninnisky @ 04-03-2006, 21:59) Såg filmen om Sara i förra veckan. Tänk en sådan livsglädje och energi hon har  En underbar film, som också ger något att tänka på - för oss andra som tar allt för självklart  Det håller jag verkligen med och tänker:kan det vara så att människornas "förstånd" orsakar så mycket elände på våran Moder Jord;alltså tycks människornas "oförstånd" fördumma människorna
birgitek
05-03-2006, 16:21
Jag blev helt betagen av Sara som person, så karismatiskt, glad, klok och vacker. Birgit Ek
Maria i Helsingborg
05-03-2006, 19:35
Jag tänkte Dalarna......av ngn anledning.
CITAT (Castea @ 04-03-2006, 22:35) Är det någon som lyckats lista ut vart hon bor? Tyckte hon hade en så fin dialekt. Norrland någonstans är det väl i alla fall!  Hon bor i Luleå. (i stadsdelen Mjölkudden, f.ö. samma stadsdel som både Martin Ljung, Gunnar Viklund och Maud Adams kommer ifrån)
Aha!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|