Full version: En STOR kartong
silos
Idag blev jag och överraskad ochJätteglad wub.gif smile.gif wub.gif Anledning till detta var att en före detta granne (en ung man) kom och gav mig en STOR kartong som innehöll kläder!
Det var vackra kläder som hennes mamma hade sytt wub.gif Den unge mannens mamma dog förra året sad.gif

Det var jackor och en klänning så nu har jag kläder för lång tid framöver och fick även iden att sy själv mina klänningar eftersom klänningen som fanns med är av en modell som jag tycker om mycket och tyger har jag ju i massor nu;tack vare givmilda odlaiter wub.gif smile.gif wub.gif smile.gif !!!
Eva i Skåne
Det är härligt med dig Solis, som blir så glad för det andra rensar ut wub.gif
Du tar verkligen till vara allt i ditt skapande och här fick du dessutom kläder som du kan använda.
Vissa skulle nog kunna bli förolämpade av att få en låda med begagnade kläder, men det är härligt när det hamnar hos någon som uppskattar det.
silos
CITAT (Eva i Skåne @ 04-03-2006, 19:56)
Det är härligt med dig Solis, som blir så glad för det andra rensar ut wub.gif
Du tar verkligen till vara allt i ditt skapande och här fick du dessutom kläder som du kan använda.
Vissa skulle nog kunna bli förolämpade av att få en låda med begagnade kläder, men det är härligt när det hamnar hos någon som uppskattar det.

Jag är alltid mycket tacksam och väldans glad då jag får saker och ting från människorna och jag skulle aldrig någonsin ta illa upp!!!

På det här viset har jag nog alltid varit och jag tycker inte om slit och släng;endast då andra gör det och jag får ta hand om sådant som de slänger bort.

För närvarande frågar jag alla grannar om gamla kuddar av syntet och knappar och de har lovat att se efter och jag har redan fått innehållet av 2 kuddar och två syntet täcken och allt kommer att gå at till att fylla mina dockor biggrin.gif

Dessutom "hittade" jag en oerhört vacker blå glasfat i grovsopperna,den hade någon ställt så fint på golvet och där väntade den på mig så klart biggrin.gif
gunvor
Innehållet från två kuddar och ett täcke har jag just lagt i soptunnan - mina hundar fick fnatt en dag och undersökte innehållet i kuddarna - det var en helt otrolig syn - inte rolig - men kunde inte låta bli att skratta - dom hade ju så roligt. Så mycket vitt ludd över allt.
silos
CITAT (gunvor @ 05-03-2006, 08:08)
Innehållet från två kuddar och ett täcke har jag just lagt i soptunnan - mina hundar fick fnatt en dag och undersökte innehållet i kuddarna - det var en helt otrolig syn - inte rolig - men kunde inte låta bli att skratta - dom hade ju så roligt. Så mycket vitt ludd över allt.

Det hade jag velat se biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Vovvarna vet hur man kan vara glada och undersökande biggrin.gif smile.gif wub.gif
Leia
Jag som gillar att rensa ut prylar som ligger oanvända, Älskar när det finns någon som dig att ge dem till, Silos. Någon som blir genuint glad av att få dem.
Har en granne som sprudlar av glädje när hon får utlästa romaner av mig. Medans jag i min tur får goda "odlar tips" och fina blomskott av henne!
Lady Hamilton
CITAT (Leia @ 05-03-2006, 09:41)
....Har en granne som sprudlar av glädje när hon får utlästa romaner av mig. Medans jag i min tur får goda "odlar tips" och fina blomskott av henne!......

Det är det som man kallar för......
smile.gif Delad glädje är dubbel glädje!
silos
CITAT (Leia @ 05-03-2006, 09:41)
Jag som gillar att rensa ut prylar som ligger oanvända, Älskar när det finns någon som dig att ge dem till, Silos. Någon som blir genuint glad av att få dem.
Har en granne som sprudlar av glädje när hon får utlästa romaner av mig. Medans jag i min tur får goda "odlar tips" och fina blomskott av henne!

En gång fick jag massor av fina böcker av en granne som flyttade,samma granne som jag fick kläderna av.Oj oj oj så glad jag blev wub.gif biggrin.gif wub.gif Sedan gav jag en del böcker till secondhandbutiken som hjälper människor i världen för pengarna som de får. Jag behöll endast konstböckerna.

Jag blir alltid så glad när jag kan "rädda" några saker som folk slängt och jag kan göra någonting av de eller ge vidare till andra hjälpbehövande.

Häromdagen gav jag till en familj (asylsökande) ett helt stick och knivsätt som jag tidigare hade "räddat".
Leia
Hittar jag ingen i min närhet som vill ha sakerna skänker jag också till röda korset eller dylikt.
Jag skulle aldrig kunna bara kasta grejerna, för de saker som jag känner har gjort sitt hos mig kan skänka stor glädje till någon annan!
silos
CITAT (Leia @ 05-03-2006, 10:09)
Hittar jag ingen i min närhet som vill ha sakerna skänker jag också till röda korset eller dylikt.
Jag skulle aldrig kunna bara kasta grejerna, för de saker som jag känner har gjort sitt hos mig kan skänka stor glädje till någon annan!

Så tänker även jag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon