Full version: Amerikanska blåbär?
Lorangafilm
Var kan man köpa frön av Amerikansk blåbär?

Snart har jag letat ihjäl mig.
Åsa, mälardalen zon 2
Ibland hittar man ju de där stora blåbären i askar i matbutiken det finns frön i dem som man kan testa, annars brukar man nog inte hålla på och fröså am. blåbär man vill ju oftast ha kloner som har speciella egenskaper så dessa förökar man vegetativt.

Kollade på Gardens North och de har dock frön till am. blåbär ifall man vill köpa
http://gardensnorth.com/site/index.htm
Lady Hamilton
Är det dessa som du söker?

Blomqvist plantskola

i såfall är adressen
www.blomqvistplantskola.com
kerstin z5-6
Gradens North har bra fröer som grott här -inte hos mej men hos en av lökarna" smile.gif
Lorangafilm
Ja, sådana bär är det jag menar.

Jag drog iväg en fetbeställning på Gardens North, de e ju verkligen bra! Jag beställde GA-3 oxå.. sleep.gif smile.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif här ska experimenteras...
kerstin z5-6
Ja de är jättebra .Har du sett den blåbäriga Flädern ??
Cassandra
Jag har ett gäng amerikanska blåbärsbuskar som jag vill ha i jorden snarast möjligt men jag är lite osäker på var i trädgården de trivs bäst. Har solmull utan gödsel och utan kväve att plantera dem i. Trivs de bäst i sol/skugga/halvskuggigt eller var? Det är två Nortern och två Patriot jätteblåbär. Jag vill plantera dem i närheten av varandra. Gödslar jag dem över huvud taget när det är surjordsväxter, vilken näring behöver de för att utvecklas mest? Jag har dem främst för att det är lite kuloch för att barnen ska kunna äta direkt från buskarna på sensommaren. De blommar fint nu så jag hoppas på bär redan i år.

Nu har visserligen trådskaparens fråga fått svar men här är ett tips för nytillkomna intresserade:

http://www.forestberry.se/butik.htm
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon