Full version: Tack
Agneta z5-6
Det var verkligen vänligt av Er.

Om man beställer frö från Jelitto,betalar man p. i Euro +moms,ingen frakt???? min engelska är inte den bästa.
Är det någon som vet????
Eva 33c
Det tillkommer både packavgift och fraktkostnad. Packavgiften baseras på hur mycket du har beställt för och fraktkostnaden är den "verkliga" kostnaden beroende på hur det hela skickas osv. När jag (för första gpngen) beställde i år använde jag mig av deras webshop, alltså la frön i kundvagn osv. Innan man kom så låmgt att man godkände betalningen med kort så fick man reda på vad det hela skulle kosta inklusive pack-och frakt avgift. Sedan drogs kostnaden från kortet i samband med att de skickade förerna så man betalar exakt för det man får. Inga "tillgodokvitton" och sånt om något är slut. Jag tyckte det funkade väldigt bra.
Agneta z5-6
Tack för det svaret Eva. verkligen lätt att förstå.
kerstin z5-6
och köpter du för 25 euro tillkommer ingen frakt men väl de andra kostnaderna
Det går bra att beställa med vanligt mail -men du måste du ange alla nr+bokstäver +namn vid varje önskad växt samt visakort nr i mailet
Best via webshop är smidigt
Eva 33c
Fast jag beställde för 53 E och betalade både moms, frakt och packavgift. Tillsammans blev det ca 12 E.
Jag kan inte se på deras sida att det skulle vara fraktfritt över 25 E. Men minsta orderbelopp är 25 E. Kanske har du något bättre avtal efter att ha varit kund en längre tid?
Agneta z5-6
Tack allihop för svaren wub.gif
kerstin z5-6
Antagligen smile.gif Jag har beställt i sju år nu smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon