Full version: Hängverbena
*Boråstjej*
Hej!
Är det någon som vet någon i Boråstrakten som saluför hängverbena? Jag letar också efter den nya petunian som får meterlånga revor. En ny lisa med röd/vita blommor sökes också.

Boråstjej
Mariann
Vet ej, men jag skulle också vilja ha sånna. Ska till Blomsterlandet idag ska kolla där och också fråga om de får in senare.
Mariann
Hittade inga idag.
Ina
Om det är såna här ni letar efter finns dom hos Cramers i Hillared! Lite knöligt att ta sig dit om man inte har bil, men stället är väl värt ett besök.. Nu har dom dessutom öppningserbjudande - 20% på (nästan) allt.

PS. Dom har perenner också... rolleyes.gif
eva-louise, S-Halland
VET NI VAD DEN NYA PETUNIAN HETER?
EVA-LOUISE
*Boråstjej*
Tack Ina för tipset om Cramers. Jag hade planerat att åka dit ändå men visste inte att de hade 20 %. Hur länge har de det? Jag har aldrig varit där förut så jag visste inte riktigt vad de hade.

Petunian heter Fortunia "Blue Wave" F1 och finns på bild Lord Nelsons katalog vilken jag för övrigt köpt för 12 kr på Blomsterlandet. Där står det 50-80 cm långa rankor men Rångedala plantskola sa att de hade dem förra året och att det blev ännu längre rankor. Cramers har den inte, jag har frågat.

Boråstjej
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon