Full version: Ngon som kan slja ?
Mariann
Gjort vrldens misstag wub.gif toppat min stam fuchsia. Hur kunde jag ohmy.gif . Jag hade redan hunnit ta bort sido skotten fr flera dagar sedan och idag av misstag toppat den i tron att det var en annan. HJLP!!!
sa, mlardalen zon 2
Det gr att fixa, dr du toppat brukar det komma nya skott vlj ut ett av dessa och ta bort de andra och bind upp det skottet som r kvar vid en blompinne s att det blir en ny topp, med tiden ser man inte skarven s bra dr man gjort en ny topp.
Mariann
men jag har ju tagit bort ALLA sidoskott redan inkluderat de som r precis under toppningen sad.gif Kommer det ntt dr nd tror du?
sa, mlardalen zon 2
Finns det minsta lilla grna blad p vxten lr det komma en hel del nya skott p vxten.
Mariann
Ja det finns det ju, 6 blad finns. S du menar att stammen blir ok nd, om det nu till ventyrs dyker upp ett nytt skott?
sa, mlardalen zon 2
Jod stammen blir OK, r plantan ung och icke frvedad s brukar det inte synas s mycket att man gjort en ny topp med tiden.
Mariann
Tack, sa. D ger jag den tid och s fr detta bli ytterligare en erfarenhet smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon