Mariann
Gjort världens misstag wub.gif toppat min stam fuchsia. Hur kunde jag ohmy.gif . Jag hade redan hunnit ta bort sido skotten för flera dagar sedan och idag av misstag toppat den i tron att det var en annan. HJÄLP!!!
Åsa, mälardalen zon 2
Det går att fixa, där du toppat brukar det komma nya skott välj ut ett av dessa och ta bort de andra och bind upp det skottet som är kvar vid en blompinne så att det blir en ny topp, med tiden ser man inte skarven så bra där man gjort en ny topp.
Mariann
men jag har ju tagit bort ALLA sidoskott redan inkluderat de som är precis under toppningen sad.gif Kommer det nått där ändå tror du?
Åsa, mälardalen zon 2
Finns det minsta lilla gröna blad på växten lär det komma en hel del nya skott på växten.
Mariann
Ja det finns det ju, 6 blad finns. Så du menar att stammen blir ok ändå, om det nu till äventyrs dyker upp ett nytt skott?
Åsa, mälardalen zon 2
Jodå stammen blir OK, är plantan ung och icke förvedad så brukar det inte synas så mycket att man gjort en ny topp med tiden.
Mariann
Tack, Åsa. Då ger jag den tid och så får detta bli ytterligare en erfarenhet smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon