Full version: Sälja Avocadoträd?
Dilman
Hej!

Jag är väldigt ny i detta forum, så ursäkta ev klavertramp. Jag är främst ute efter vägledning och hoppas jag kan finna lite här.

Jag har ett 2m högt och lika brett fint avocadoträd hemma i kruka som håller på att växa mig ur huset. Det har lagts ner en hel del omsorg på den och är mig ganska kär, så jag vill inte riktigt separeras från den hur lätt som helst.

Så jag undrar ifall det finns någon marknad för egenplanterade Avocadoträd. En liten planta får väl vem som helst upp. Men ett 7 år gammalt träd har väl inte alla. Någon med ett orangeri kanske?

Någon som vet var jag kan fråga/leta?
sanna
Hej Dilman!

Och välkommen till odla!
Du har ingen bild på avocadoträdet möjligen?

Och var bor du? Med tanke på eventuell transport...
Blomstertanten
Finns ju en köp och sälj här på Odla, om du går till förstasidan
evarie
...någon av de svenska auktionssajternas trädgårdsrubriker kan vara värda ett försök! Tradera.se eller e-bay.se
Just trädgårdsprodukter har inte varit så stort här ännu, men det kan ju bli! Har själv sålt en del perenner,lökar och annan trädgårdskuriosa, och det funkar kanon, eftersom du själv sätter ditt minsta pris, sedan kan det ju bara bli bättre!

Det värsta som kan hända är ju att det inte blir ngt bud, alltså några kronor minus. Sedan är det ju naturligtvis lysande om Du kan sälja det här!

Skulle gärna köpa själv!! Som sagt, var finns det? wub.gif
Dilman
Tack för alla snälla svar. wub.gif

Fullfigur:
http://img15.imgspot.com/?u=/u/06/67/08/Av...o1141909612.jpg
Närbild:
http://img15.imgspot.com/?u=/u/06/67/08/Av...n1141909698.jpg

Avocadon bor i nordvästra stockholm. Jag har den i kruka med hjul på, så den är lätt att transportera på släta ytor. Däremot svår att få genom dörrar smile.gif

Egentligen vill jag behålla den så länge jag kan. Men kan sälja om jag får ett bra anbud. (Har en liten backup-planta)
sanna
Hej Dilman!

Ja, den var ju lika bred som den var hög. Om du klipper in den lite, gör den mer "trädlik" så skulle du kanske kunna behålla den?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon