Hej !! Jag´undrar om någon känner till denna blomma ?? Den ser ut som en vitsippa !Bara det att den är gul!!! Bladen ser ut som vitsippans men själva blomman ser ut som en smörblomma!!
Hej !! Jag´undrar om någon känner till denna blomma ?? Den ser ut som en vitsippa !Bara det att den är gul!!! Bladen ser ut som vitsippans men själva blomman ser ut som en smörblomma!!
Hoppas någon vet vad den heter!!
Belinda
Läste jag åxå, så tittade jag till vänster och vad såg jag där jo solrosor fick det inte alls att gå ihop med texten
mynta
02-05-2003, 18:55
Mina gulsippor heter Svavelsippor, passar oxå in på beskrivningen...
e_sedell
02-05-2003, 19:20
Jag ser att den är fridlyst, men du skulle inte kunna skicka några cm jordstam till mej? Jafg har inte den i mina samlingar....
Belinda
02-05-2003, 19:26
Ha ha.. Ja det var väl klart att det skulle vara en gulsippa rätt o slätt!!! Jag har faktiskt inte sett denna skönhet förut!!
( Jag fattar att du undrade över solrosen!! Dumt av mig!!Jag tänkte inte på att den bilden var där!!!!!)
Tack för era svar o ha en Bra !! helg(,det ska jag själv ha på odlingslotten!!) Belinda
Hannele
02-05-2003, 21:19
Jag fick en sån som födelsedagspresent; sippsmörskål, Trollius laxus
mynta
04-05-2003, 05:32
Pratar du mig mig, Erik? SAMLINGAR??? På typ olika *dregel* sippor? har du ngn lista, ett litet byte vore inte fel! *dregla* Sänd mig ett mig ett privatmedelande, så ska vi defenetivt komma överens...
e_sedell
04-05-2003, 16:13
Hehe, nej jag har nog inga speciella samlingar med Anemone. Hepatica har jag däremot mera av. Jag ska försöka få fram en rödeller i af råsa Anemone.
mynta
04-05-2003, 19:11
Jaha... Jaja, klart att vi kan ordna en liten rizom ändå... Mejla mig, så kirrar vi det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.