Full version: Kungsfåglar
Gunvor Nilsson
I två dagar har jag kunnat roat mej med att titta på två pyttesmå kungsfåglar som fladdrat runt i "matgranen" och pickat av det som slarviga talgoxar och blåmesar och ibland också nötskrikan tappat när dom hackat av talgbollarna. Det är första gången som jag sett kungsfåglar i naturen. Jag har väl snömängden att tacka för deras besök antar jag wub.gif Dom är så små och kvicka så jag har inte en chans att fånga dom med kameran. Enda möjligheten vore väl med Kalle Anka-teknik i så fall tongue.gif

/Gunvor
Berith
Åh vad fina, det har jag aldrig sett här. Spännande! smile.gif
marigt
Har faktiskt en uppstoppad sådan, som jag hittade för många år sen, låg död på trottoaren,
fast lite illa uppstoppad blev den ögonen är inte lika och jag vet inte vilket som sitter rätt. det ena sitter vad jag tror för långt ut,
Konservatorn gick i pension efteråt
renate
Det är verkligen pigga krabater,jag hade för några år sedan ett ställe i skogen dä de höll till.Nu är den lilla gläntan borta tyväär och med den Kungsfåglarna.men på ett annat ställe kan man ser de ibland.
*Felix matte*
De finns här... bara hundratalet meter från huset... vid elljusspåret har maken sett dom smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon