carenina
Hej, jag har en garderobsblomma som jag trodde var på väg att ge upp. Det kom inga nya skott (från roten) och den såg inte så kul ut längre, men så ett tu tre kom det som ett skott, men det ser ut som om det faktiskt är själva blomman! Vad ska man göra med den och hur kom det sig att den blommar just när den såg ut att inte vilja vara med längre....

Kram/A smile.gif
evelina
Vet inte men läcker är den tycker jag.

blomma på garderobsblomma
Immix
Tyvärr är det väl så att vissa växter blommar när de är på väg att ge upp (sista försöka att fortplanta sig liksom unsure.gif ). Fast det behöver ju inte vara så. Svärmors garderobsblomma blommade nyss och den är stor och frodig...
kristerh
CITAT (Immix @ 07-03-2006, 18:49)
Tyvärr är det väl så att vissa växter blommar när de är på väg att ge upp (sista försöka att fortplanta sig liksom unsure.gif ). Fast det behöver ju inte vara så. Svärmors garderobsblomma blommade nyss och den är stor och frodig...

Ingen fara, den brukar blomma då och då när den når en viss ålder, och det gör den utan en tanke på att dö biggrin.gif
krister
Liselotte i zon 3
Jag fick två garderobsblommor av min mamma för tre år sedan ....döm om min förvåning när jag upptäckte förra året att båda plantorna hade blomstängel...såg ut som "korven" i mitten av en flamingoblomma men vit och kraftigare.
Jag tog till och med bilder på dem med min dotters kompaktkamera. Tyvärr har jag ingen scanner så ni får fantisera själva.

Liselotte i zon 3
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon