Full version: Underbar vintermorgon
Gurkan
Började dagen med en liten kamerasession och massa snö i skorna.

*Felix matte*
Vackra bilder wub.gif
Gurkan
Tack Agneta !

Det var en riktig spöklik stämning och jag blev så glad eftersom jag längtat i flera år efter att få ta just dessa bilder, varje gång vi haft sån här rimfrost har kameran varit utom räckhåll.

Jag har varit uppspelt hela dan över det här ... biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Gurkan @ 07-03-2006, 18:19)
Tack Agneta !

Det var en riktig spöklik stämning och jag blev så glad eftersom jag längtat i flera år efter att få ta just dessa bilder, varje gång vi haft sån här rimfrost har kameran varit utom räckhåll.

Jag har varit uppspelt hela dan över det här ... biggrin.gif

Ja det kan jag förstå att du är smile.gif Tycker att du ska testa att skicka in till din morrontidning eller någon annan... Du har lyckats fånga den "spöklika" stämningen sååå bra wub.gif
silos
OJ OJ OJ:fullständigt UNDERBARA bilder på det spöklika landskapet!!!
Jag förstår mer än väl att du är lycklig wub.gif smile.gif !
Theriss
Ser riktigt småmysigt ut, fast just nu vill jag bara ha vår. Känner att vintern kan vara över nu för min del tongue.gif
Gurkan
Tack !
Det var nog kung Bores sista djupa suck över Skåneland denna vinter. Ett vårtecken trots allt, varm fuktig luft som drog in från Öresund mötte den kalla inlandsluften, konfrontationen blev hur som helst oerhört vacker.

Nu är det vår ! Snart ... unsure.gif
Alexander-VG-zon3
fina bilde men det vädret skulle ha varit här i december,jn,feb nu ska det vara vår jag vill inte att vädret skippar våren
amaira
Åh så vackert!
Alla bilderna är UNDERBARA, och den nedersta slår alla rekord wub.gif
Gurkan
Tack tack !

Måste säga att det var dubbel tur att jag fick bilderna öht., härom morgonen när jag tittade ut så var alla träden på bild 2 och 3 borta ... djupa traktorspår i snön och bara lite pinnar och flisor kvar.

?????

sad.gif
amaira
CITAT (Gurkan @ 13-03-2006, 23:05)
...  när jag tittade ut så var alla träden på bild 2 och 3 borta ... djupa traktorspår i snön och bara lite pinnar och flisor kvar...

Nää! ohmy.gif sad.gif

Usach, det händer här också, gång på gång. sad.gif Blir faktiskt lessen, för "gamla träd" är snart ett "utrotat släkte" de med.

Folk vill inte ha "gamla träd" av många olika anledningar - och så tas de bort. Samtidigt tar man bort livsvillkoren för en hel del olika arter. I och för sig är de flesta så små, att "vanligt folk" varken vet eller bryr sig.
Men en del är större, vissa fåglar till exempel.

Ett riktigt gammalt träd - det tar tid att nå dit, men det "talar till oss", och berör. Det är mäktigt! wub.gif

(edit: en del stavfel, som tyvärr inte låter sig utrotas rolleyes.gif )
Gurkan
Ja, jag blev helt ställd när jag kom ut ... men det var inga jättestora träd, småbjörkar snarare, bara de som syns på bild 2 och 3. Men väldigt synd ändå, bor mitt på slätten så varje litet träd är viktigt för att hålla ihop det hela känns det som. De stora björkarna på min tomt står kvar och kommer att få stå kvar även om dom skuggar hela mina grönsaksland ... inte mycket att göra åt.

Kanske ska bonnen använda marken, kanske tyckte han bara att det var enklare att ta bort dem nu än när de blivit större ... vi får se vad som händer. Det var rätt skönt att ha den där vildvuxna ängen mellan min tomt och dom 1000ha sockerbetor som antagligen ska växa på andra sidan i sommar.

Förrutom mina träd så är här bara horizont i sikte :

Västerut :

Österut :
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon