Kathy
Igår kväll var det min man som var kattvakt då jag jobbade.
Han hade ställt sina vinterkängor (som har lååånga skosnören biggrin.gif ) i hallen och tänkte inte så mycket på det....

.....förräns Ikaros kom infarandes i vardagsrummet, lekandes med en lång, brun tåt...

...min man tänkte nog inte så mycket på det....förrän han tittade lite närmare på Ikaros.....eller rättare sagt det han hade i munnen......."hm...är inte det där snöret bekant på något sätt"? unsure.gif

Jodå....mycket riktigt......Ikaros hade tuggat av det ena lååånga skosnöret (som inte längre var så långt - på skon!) som han nu hade kul med. laugh.gif Jaaa....är det bara husse som ska ha såna där snören? Jag vill ju ha ett eget... laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Castea
Jösses! wacko.gif laugh.gif wub.gif
kristerh
Ja de har vassa tänder de små rackarna wink.gif laugh.gif
vänta bara tills de "byter" babytänderna och du ev trampar på en nålvass tand som ligger o väntar på golvet laugh.gif laugh.gif ohmy.gif
krister
karjo
Här har vi också en galning som skenar runt, han är 5 månader... Hans stora förkärlek är till krukväxter i synnerhet st paulior... Vet inte hur många blad han tuggat av wacko.gif
När byter de tänder?
kristerh
CITAT (karjo @ 08-03-2006, 12:11)
När byter de tänder?

kommer inte riktigt ihåg wink.gif kan det vara vid 5 månaders ålder wink.gif unsure.gif
krister
karjo
Vi får väl se! Jag har inte märkt nåt än iaf... smile.gif
kristerh
Trampar du på nåt vasst kan det vara en liten tand wink.gif laugh.gif
de kan ju tappa dem nån annanstans där du inte hittar dem oxså wink.gif
eller så försvinner de ner i maggen.
krister
Whiskuchi
CITAT (karjo @ 08-03-2006, 12:11)
När byter de tänder?

Runt halvåret. Man brukar märka det på att de plötsligt börjar stinka död ur munnen wink.gif
Kathy
CITAT (kristerh @ 08-03-2006, 11:08)
Ja de har vassa tänder de små rackarna wink.gif laugh.gif
vänta bara tills de "byter" babytänderna och du ev trampar på en nålvass tand som ligger o väntar på golvet laugh.gif laugh.gif ohmy.gif
krister

Jag ser fram emot att deras sylvassa nåldynor till babytänder byts ut.....

Det gör så in i............................ont nu, när de nafsar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon