hella2
hur gr man?
hella2
mste man ha vitmossa ?
GoSatta
nej det behver man inte, sjlv har jag aldrig det till phalenopsisar
kristerh
Du behver inte ha vitmossa, men det stimulerar rottillvxt, och hller fukten jmnare n om du bara har vanlig kompost (barkbitar i olika storlekar ,kokosfibrer)
jag har alltid vitmossa nr jag planterar om.
krister
Anki V
.... och jag har det aldrig, om det inte r ngon "vansktt" stackare som blivit forsterhemsplacerad hos mig. laugh.gif
/Anki
hella2
mste man vattna dom efter omplantering?
kristerh
ja det br du gra, men inte gdsla.
krister
hella2
ok. tack fr era svar. Mste frga en till sak, Nr jag satte om en orkidee som inte mr s bra.pga vervattning, tror jag, s fanns et bara en rot p den!? och ngra luftrtter. har resten ruttnat eller ntt? r det vanligt att det brukar vara bara ngra f rtter?
kristerh
CITAT (hella2 @ 10-03-2006, 18:11)
Mste frga en till sak, Nr jag satte om en orkidee som inte mr s bra.pga vervattning, tror jag, s fanns et bara en rot p den!? och ngra luftrtter. har resten ruttnat eller ntt? r det vanligt att det brukar vara bara ngra f rtter?

De har nog ruttnat bort wink.gif jag skulle sl in nedre delen av orkiden med vitmossa, d kommer det raskt nya rtter, en frisk ph har massor av friska fina rtter.
krister
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon