Full version: Miniapelsiner
fruberglund
Lyckades med mina miniapelsiner men vad ska jag göra med dem nu?

Har för mig att jag läst att de inte är goda att äta direkt. Några tips?

De ska väl mogna lite till tror jag men snart så...stort tack till den självvattnande krukan laugh.gif

Alexander-VG-zon3
smaka men oftas är dom rätt så sura för det är för lite sol å inte den rätta miljön för att dne ska vå ritikgt goda frukter . annars så kan man göra sylt eller marmelad av dom tror jagvg funkar om man är dutig på sånt rolleyes.gif rolleyes.gif wub.gif tongue.gif om du inte vill göra nåt av dom så ha dom kvar så länge dom håller alltid trevligt att ha wub.gif wub.gif
grattis till dom
*Felix matte*
Har du köpt den som planta eller sätter man frö?
En sådan skulle jag vilja ha.. oavsett om frukten var ätbar el inte smile.gif
Alexander-VG-zon3
du kna sätta kärnor men det tar nog en tid inann det bler frukt så det är nog bättre att köpa en som man kan få frukt på . jag hadde själv eller tänka köpa en själv till våren nu en hyfsat stor planta å se om man klara få frukt på den wub.gif wub.gif
fruberglund
CITAT (Felix matte @ 08-03-2006, 22:40)
Har du köpt den som planta eller sätter man frö?
En sådan skulle jag vilja ha.. oavsett om frukten var ätbar el inte smile.gif

Köpte den som planta, de hade erbjudande på Coop 2 st för 198 tror jag det var. Det var förra året nån gång, svärmor fick en med citroner och jag tog den med apelsiner. Hon har inte fått nån frukt på sin men då har inte hon nån självvattnande kruka heller laugh.gif

Tänkte om man kunde skiva i dem i en sallad för dekorations skull. Eller på en tårta kanske (men då måste jag ju göra en tårta och ingen som fyller år) smile.gif
noora
CITAT (fruberglund @ 09-03-2006, 11:04)
Tänkte om man kunde skiva i dem i en sallad för dekorations skull. Eller på en tårta kanske (men då måste jag ju göra en tårta och ingen som fyller år) smile.gif

Du kan göra en tårta för att fira mini-apelsinerna smile.gif
*Felix matte*
Hoppas att Coop här också tar in såna. I fjol hade de citron och olivträd i kruka ca 70 cm höga och de kostade kring 300 - 350kr
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon