Full version: Vildsvin......
lisselbo
Har fått höra att det finns vildsvin i skogarna häromkring.
Har sökt på Google, men kan inte hitta något om hur avföringen ser ut.
Någon här som vet? Bilder?
Tack på förhand
Marie
Åsa, mälardalen zon 2
Här kan du hitta bild på avföring

Annars tycker jag det är ganska lätt att se spåren i markerna det ser ju ut som om någon gått fram med jordfräs lite överallt i skogarna + jag tycker det luktar gris om avföringen.
KURT
Grisarna tycker om att vistas i den allra tätaste skogen, där brukar man kunna hitta spår från dem. Och spåren brukar som sagt vara mycket tydliga, även om de kan förväxlas med spåren från skogsmaskiner!
lisselbo
Det känns både läskigt och spännande samtidigt att ha dom här i närheten.
Fick höra av en kompis att en som som dom känner krockade med ett vildsvin strax före jul, inte alls långt här ifrån.
Vildsvinet hade kommit uthoppandes på vägen, polis och viltvårdare kom dit och viltvårdaren berättade att det finns ganska gott om dessa djur här.
Vildsvinet som blev påkört då vägde ca 150 kg.
Åsa, mälardalen zon 2
Så himla farliga är de inte att stöta ihop med när man är ute och går, normalt sett är de ganska skygga. Det närmsta jag har gått nära en flock var ca 2-3m, det var när jag en gång skulle gå till mitt trattkantarellställe och jag gick längs med energiskogen då jag plötsligt kände grislukt och hörde en massa smaskande ljud, jag tittade in i energiskogen och såg en massa grisrumpor i energiskogen. Den enda gången det känts lite nervöst var det när jag på nästan samma ställe vid energiskogen stötte på en sugga med kultingar, eftersom jag hört att man skulle undvika att komma emellan en sugga och hennes kultingar beslöt jag mig för att snabbt som sjutton ta mig in i skogen som ligger på andra sidan energiskogen och gå en omväg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon