soulfire
hej
jag ska ställa in mina myskmalvor, nunnört och ängsnäva i kylskåpet nu, jag undrar, ska man vattna dem i kylskåpet och kan de stå i sina små körsbärstomatsväxthus?

Jag har fått upp stockrosor och solrosor jättesnabbt tror ni att man ska ge dem en maffig kruka med en gång eller ska jag börja med en liten och skola om dem då och då?

hälsningar
soulfire
kerstin z5-6
Solrosorna kan du börja med i vanlig krukväxtkruka -12-15 cm om du vill o vattnar lagom
De andra räcker det med plantpottor 9x9 cm eller så -till dess det är dags att plantera ut

Du kan ställa ut dina stratifieringsfrösådder , med plastpåsar dragna runt lådorna alt fiberduk -de brukar inte behöva vattnas förrän senare
har du dem i kylskåp , brukar de inte torka heller
Myskmalvan behöver föresten inte kyla för att gro
soulfire
Hej kerstin
tack för hjälpen!

jag menade myskmadror inte myskmalvor (det är mycket att hålla reda på som newbe) rolleyes.gif

just nu är det ju så kallt att jag lika gärna kan ha stratifieringsådderna på balkongen det är sant, jag vågar inte sätta dem på torpet helt utan uppsikt...

jag har redan en kvanne som står och fryser utomhus, jag ska snart ställa ut några perenner och se om det kommmer något eller om jag måste vänta till i höst...
kerstin z5-6
Aha -då var det en annan sak -och så klart det gror -så fort det blir vår smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon