johannareb
Klippte bort alla gamla grenar från luktärtorna i höstas när de hade vissnat, men ryckte inte upp något med rötterna. Nu när jag skulle inspektera jorden nedanför spaljén för att sätta nya luktärtsfrön längre fram såg jag att det skjuter skott från marken, och skotten liknar precis luktärtsgrenar, lite trådiga och med krullande blad. Jag som alltid trott luktärtor var ettåriga, har jag haft fel, eller vad kan det vara som skjuter skott?
Nutten
Det finns "perenna luktärter" så att säga, men då heter de rosenvial. Kan det vara sådan du har? de finns i rött, vitt, rosa, lila

Om det nu istället är en vanlig ettårig luktärt så kan den helt enkelt ha stått så bra att den övervintrade smile.gif
Hannele
De perenna luktärterna har ingen doft.
mynta
Fast de är fina. Växer högre & finns i både eldigaste illrosa & rött, till skiraste pastell eller vitt. Jag har en äppelblomsfärgad variant som favorit... wub.gif sleep.gif
Anspråkslösa är de med, frodiga utan pjosk & kanon till snitt! smile.gif
Kerstin i Malmö
Det kan ju också vara så att ett frö trillat dit och nu börjar gro...

Kerstin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon