katah
Jo- då nu är det gjort.
Tidigare har jag försökt markera på olika sätt på mina sparade trädgårdstidningar , om jag har hittar något intressant, men det är svårt att leta och komma ihåg det ändå.

Så jag har gjort nu det radikala:

Under OS satt jag på min vilostol och följde på tävlingar och smatidigt gick jag genom alla mina tidningar och klipte alla fina blommor som jag vill ha någon gång och alla viktiga artikel.

jag är nu nästan klar med jobbet! Bilder har jag klistrat på papper och sorterat in i en pärm, just nu håller jag på att stoppa alla artikel sidor i plastfickor ( köpte 300 plastfickor!!!!) och försöker sortera dom också lite efter olika områden.

jag har lite olika rubriker
-ideér
-olika gångar
-bilder och råd om växter jag har
-små tips
-jul
-"måsteha" växter (vågar inte räkna hur många)
-växthus
-trädgårdslandet

Jag har även alla "gör detta i denna månad" råd samlade under varje månad ( det finns en färdig register månadsvis)

Så nästa år blir det säkert problem med odlingar, för då måste jag bara få frön till alla de blommor:

ex.medinilla magnifica
soldanella alpina
drakkalla
droppgräset
sandlök "hair"
houngslök
brassia rex
hymenocallis
oxalis
tolvgudablomman
stjärnögon osteospermum
kaktusfikon
och nog hundra till...

Jag vet nog vad jag gör resten av livet!!!
och, hjälp det kommer ju nya tidningar varje månad blink.gif blink.gif biggrin.gif wacko.gif biggrin.gif
noora
Åh, en herderlig "gammeldags" klippbok! Låter som ett spännande projekt smile.gif
Hur gör du om det är intressanta artiklar på båda sidor om samma blad?
kerstin z5-6
Jösses vilket jobb smile.gif
sandlök "hair"
houngslök rek jag att du köper lökar-de är inte så dyra och dessa tar lång tid från frö till blom
katah
CITAT (noora @ 10-03-2006, 15:48)
Hur gör du om det är intressanta artiklar på båda sidor om samma blad?

jag bestämde att ställa både artiklar efter varandra i plastfickor eller i värsta fall skanna in och printa ut. hittills har det hänt bara att jag har hittat intressanta artiklar (såna på flera sidor) och då får jag ett problem när jag ska sortera dom i olika fack... men de är inte så många

Kerstin.... rolleyes.gif jag har inte kommit så långt att jag har koll på de växter jag tycker om, men jag återkommer nästa vinter och bombanderar dig sönder med alla mina konstiga blomma-frågor wink.gif
kerstin z5-6
he går int... bombardera sönder mej smile.gif
Här är en lökbest länk så länge
Lökar
Honungslök mm best på hösten, i september för leverans tidig oktober smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon