Agneta z5-6
Fått 2 st. lysrörsramper av min snälla granne,som råkar vara elektriker.de är på 36W /ca.120 cm. lång med reflektorer.
Är dessa bra??
arno
Absolut! Fådda grejor är nästan alltid bra. I det här fallet låter det som att det enda du behöver göra är att rengöra reflektorerna och köra igång. Kolla att du har kallvita rör tex. tld 840 som är mkt. prisvärda. Byter du rör är det också en god ide att byta glimtändarna - rören håller längre då. Lycka till!
Agneta z5-6
Tack för ditt svar.
Agneta z5-6
Glömde fråga var ser jag vilket lysrör det är?
Betty
CITAT (Agneta z5-6 @ 10-03-2006, 14:58)
Glömde fråga var ser jag vilket lysrör det är?

Det står på lysröret, på samma sätt som att det står på göldlampor vad det är. smile.gif
Agneta z5-6
Det står Polylux XL F36W/830 ????????????
kerstin z5-6
ja -jättebra hållare - ger rören vitt ljus kan du andvända dem direkt
Köper du nya ska de vara på 36 w -Gärna tld 840 eller något 36 w rör i 900 serien tex 965
Betty
Såna har jag med, de funkar bra. smile.gif
Agneta z5-6
Tackar - Hoppas det blir stor skillnad mot att jag alltid dragit upp plantor i alla mina fönsterkarmar smile.gif
kerstin z5-6
he..he .. he ..... vi väntar på utlåtande ....
Agneta z5-6
Oki doki
Lady Hamilton
Och jag tycker att du bör byta lysrören när du har tid/ork (men du har väldigt bra redan nu smile.gif ) Men lysrören "åldras" efter ca 10,000 timmar och bör bytas då.
ewa zon 3
CITAT (Agneta z5-6 @ 10-03-2006, 13:44)
Fått 2 st. lysrörsramper av min snälla granne,som råkar vara elektriker.de är på 36W /ca.120 cm. lång med reflektorer.
Är dessa bra??

Det bara att gratulera biggrin.gif De verkar ju jättebra med reflektorer och allt. Du kommer att märka skillnad, tro mig. Jag har fuskat mig fram förrut. I år är första året jag kör med ordentliga lysrör. Plantorna nu ser ut som plantor och inte som 'Janne Långben' laugh.gif

/Ewa
Agneta z5-6
Det blir första året för mig också,skall försöka få upp dom i helgen - bara synd att jag jobbar. biggrin.gif - sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon