Full version: Bärbar dator
Credo
Jag har bestämt mig för att köpa en bärbar dator och slänga min stationära som ger mig mer bekymmer än glädje som den håller på. wink.gif

Så nu vill jag veta om någon här har en bärbar dator som ni är nöjda med och kan rekommendera?

Mina krav? PC ska det vara, inte Mac. Priset bör inte vara alltför högt då jag inte nyttjar datorn tillräckligt mycket för att tycka det är värt det. Jag använder datorn till mail och surfande, det är allt. CD-brännare ska finnas men det är väl standard på alla datorer idag. DVD får gärna finnas också. Bildskärmen bör vara av bra kvalitet. För tillfället kommer jag inte på något mer.

smile.gif
Anma
Vi har en ACER. Det märket är billigare än måga andra och har fungerat jättebra. Den heter Acer TravelMate 2350. Fast jag tror att våran är "gammal" nu, så man kan nog inte hitta just den. Vi har en värstingstationär också till annat, som musik och filmer. Denna bärbara har vi till foton och surf.
yenny
Jag har en Acer Aspire som jag är väldigt nöjd med.. det märket finns att få till bra pris.

pricerunner acer aspire
*Felix matte*
Dotter köpte Acer och är jättenöjd... kostade 7.900kr på Elgiganten
Björken
Du har inte funderat på att köpa en begagnad? I så fall kan jag rekommendera följande sajt http://www.3stepit.se
MB1965
bärbara näts och slits, köp inte begagnat är mitt tips.

Välj en dator med bra grafik ( 128mb vram eller mer ) och ladda i tillräckligt med minne från början ( 1024mb = 1Gb ) så slipper du öppna den och uppgradera swenare.

Sen är det bara att välja prisklass, operativvsystem osv.
Credo
Tack till er som hittills kommit med råd.

ACER nämner många av er så det märket verkar vara populärt och bör ju därför vara bra då. Jag ska titta nämare på det. smile.gif
vihemma
Acer är bra, deras produkter används för övrigt i Formel 1, både i bilar och i depån.

Dell är annars väldigt bra med fina garantier om och när det blir nåt, jobbar på en dataavdelning på ett större företag där vi supportar användarna med stationärt och bärbart.

Av Dell, Hp, Thosiba, IBM och Compaq så är ställningen följande vad gäller bärbart:

1. Dell = Utmärkt
2. Thosiba = Bra andra val
3. HP = Har blivit betydligt bättre på senaste tre åren
4. IBM = Har också blivit bättre, men har lite för mycket eget special som inte följer en del hårdvarustandarder.
5. Compaq = Skärpning Compaq, många måndags ex och tveksamheter om handhavande fel när det blir fel och det blir det ofta.
Credo
CITAT (vihemma @ 11-03-2006, 13:09)
Acer är bra, deras produkter används för övrigt i Formel 1, både i bilar och i depån.

Dell är annars väldigt bra med fina garantier om och när det blir nåt

Dell, är det de som annonserar på TV och som inte går att köpa i butik?
Fialotta
Dells hemsida

Jag har märket Dell på båda mina datorer den ena bärbar och är jättenöjd smile.gif
Anma
Har jobbat på ett företag som lagar DELL-datorer. Dom är jättebra, har en själv (stationär) Men dom blir alltid dyrare än lockpriset... Hur man än väljer på derar hemsida får man inte till det priset ändå. Det tycker jag är uselt, och därför blev det ingen dell bärbar här... Våran Acer kostade bara 5000:- wub.gif
Credo
Tack maudan för länken. Och informationen att du är nöjd med din Dell dator. smile.gif

Tack Anne R. smile.gif

Det verkar som om det antingen blir en Acer eller en Dell.
Fialotta
CITAT (Credo @ 12-03-2006, 15:08)
Tack maudan för länken. Och informationen att du är nöjd med din Dell dator. smile.gif

Tack Anne R. smile.gif

Det verkar som om det antingen blir en Acer eller en Dell.

Så lite så...roligt o få höra sen vilken det blev...Lycka till med ditt köp wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon