|
fruberglund
11-03-2006, 09:17
CITAT (Scrollan @ 11-03-2006, 09:14) Samma här, sedan förra onsdagen...
andersen
11-03-2006, 09:34
CITAT (Scrollan @ 11-03-2006, 09:14) Ser inge roligt i det, folk blir arbetslösa, och djuren dör
terrornu blev det rätt
CITAT (pejori @ 11-03-2006, 09:39) Kul att du är glad pejori!
CITAT (Leia @ 11-03-2006, 09:41) CITAT (pejori @ 11-03-2006, 09:39) Kul att du är glad pejori!  ja..ja...ja...tjôta
*Felix matte*
11-03-2006, 09:57
Det dyker alltid upp såna där skämt i allvarliga situationer. Vem minns inte alla BinLaden-skämt efter 11 september. Många tyckte det var lite osmakligt, men själv skrattade jag krampaktigt Kanske ett sätt att bearbeta obehagliga saker?
CITAT (AnitaGg @ 11-03-2006, 10:40) Det dyker alltid upp såna där skämt i allvarliga situationer. Vem minns inte alla BinLaden-skämt efter 11 september. Många tyckte det var lite osmakligt, men själv skrattade jag krampaktigt Kanske ett sätt att bearbeta obehagliga saker? Det tror jag med!
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 09:34) CITAT (Scrollan @ 11-03-2006, 09:14) Ser inge roligt i det, folk blir arbetslösa, och djuren dör  Vilka blir arbetslösa? Om nu smittan skulle va´så farlig så är det väl inte hönsuppfödare du menar skule bli arbetslösa.....eller?  Och jo visst, dom sjuka djuren dör, men den tecknade bilden föreställde en liten kyckling som skulle skämta med sina kompisar. Är du verkligen så humorlös som du framställer dig, eller är du bara motvalls käring i allt som andra kan tyckas va´skoj? Jag tyckte i alla fall att båda bilderna va´skitkul
andersen
11-03-2006, 11:16
CITAT (Reserv @ 11-03-2006, 10:56) CITAT (andersen @ 11-03-2006, 09:34) CITAT (Scrollan @ 11-03-2006, 09:14) Ser inge roligt i det, folk blir arbetslösa, och djuren dör  Vilka blir arbetslösa? Om nu smittan skulle va´så farlig så är det väl inte hönsuppfödare du menar skule bli arbetslösa.....eller?  Och jo visst, dom sjuka djuren dör, men den tecknade bilden föreställde en liten kyckling som skulle skämta med sina kompisar. Är du verkligen så humorlös som du framställer dig, eller är du bara motvalls käring i allt som andra kan tyckas va´skoj? Jag tyckte i alla fall att båda bilderna va´skitkul  Reserv i tex Thailand som är en stor expotör av kycklingar till bla sverige, har kyckling farmer stängs igen, samma sak i kina. Det är inte bara hönsuppfödare som blir arbetslösa utan livsmedels arbetare kommer att drabbas på sikt om sjukdomen sprider sig, då blir bagare, livsmedels arbetare på kronfågel mm utan jobb, om jag har humor ja det tycker jag att jag har, men det här är för allvarligt att att ha roligt åt, det påminner en hel del om tråden där man hadde roligt att nidtekningarna på dom muslimska profeterna, det hadde många av odlas medlemmar väldigt roligt åt, att folk dog det brydde man sig inte om
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 11:16) man hadde roligt att nidtekningarna på dom muslimska profeterna, att folk dog det brydde man sig inte om  Den kommentaren får stå helt och hållet för dig själv, att anklaga andra för att skita i om muslimer över världen mördar européer, det tycker jag är jävligt ruttet  Nidteckningarna anser jag och många andra va´en löjlig grej att hetsa upp sig över, och muslimerna som började sina terrordåd efter bilderna har bara väntat på ett bra tillfälle att få ge utlopp för sitt västvärldsförakt, att anledningen skulle va´några löjliga teckningar, ja jisses
netaave
11-03-2006, 11:32
Jag tror att det blir extra vitigt att köpa svenskt nu, känns som vi har en bättre kontrollapparat än många andra länder. Jag är inte så orolig för maten egentligen utan mer vad som händer om smittan förs över fågel-katt-barn Oj hoppas jag inte förstörde din tråd nu Scrollan, tyckte också bilden var skitkul.  Snor den direkt till jobbet.
Klematis
11-03-2006, 12:23
hahaha jätte roliga bilder tycker jag.
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 11:16) Reserv i tex Thailand som är en stor expotör av kycklingar till bla sverige, har kyckling farmer stängs igen, samma sak i kina. Det är inte bara hönsuppfödare som blir arbetslösa utan livsmedels arbetare kommer att drabbas på sikt om sjukdomen sprider sig, då blir bagare, livsmedels arbetare på kronfågel mm utan jobb, då får dom ju ett utmärkt tillfälle att prova på något nytt jobb istället.
CITAT (netaave @ 11-03-2006, 11:32) Oj hoppas jag inte förstörde din tråd nu Scrollan, tyckte också bilden var skitkul.  Snor den direkt till jobbet. Självklart att du får sno bilden till jobbet, Neetave.
Bara för att man klarar av konsten att kunna skratta även åt det mest bisarra, innebär det inte att man inte tar saker och ting på allvar. För att må bra måste man också unna sig den glädjen Ps. Bilderna gav i alla fall mig ett gott skratt. /Gillan
CITAT (Evgeni @ 11-03-2006, 13:23) Bara för att man klarar av konsten att kunna skratta även åt det mest bisarra, innebär det inte att man inte tar saker och ting på allvar. För att må bra måste man också unna sig den glädjen  Klokt sagt.
Caprice
11-03-2006, 14:38
Jag drog ut bägge bilderna för jobbets räkning och min kollega skratatde hejdlöst när hon såg dem. Den med kycklingarna tyckte hon var riktigt söt.
CITAT (Evgeni @ 11-03-2006, 13:23) Bara för att man klarar av konsten att kunna skratta även åt det mest bisarra, innebär det inte att man inte tar saker och ting på allvar. För att må bra måste man också unna sig den glädjen Ps. Bilderna gav i alla fall mig ett gott skratt. /Gillan Jag tror man måste få skratta ibland även åt tragiska saker får att orka med att hantera det... ska man hela tiden ta allt så allvarligt orkar man inte med utan går under själv.
CITAT (yenny @ 11-03-2006, 19:17) Jag tror man måste få skratta ibland även åt tragiska saker får att orka med att hantera det... ska man hela tiden ta allt så allvarligt orkar man inte med utan går under själv. Visst är det så.
*Felix matte*
11-03-2006, 22:30
CITAT (yenny @ 11-03-2006, 19:17) CITAT (Evgeni @ 11-03-2006, 13:23) Bara för att man klarar av konsten att kunna skratta även åt det mest bisarra, innebär det inte att man inte tar saker och ting på allvar. För att må bra måste man också unna sig den glädjen Ps. Bilderna gav i alla fall mig ett gott skratt.  :lol: /Gillan Jag tror man måste få skratta ibland även åt tragiska saker får att orka med att hantera det... ska man hela tiden ta allt så allvarligt orkar man inte med utan går under själv. Absolut... jag skrattar också ofta åt mej själv när jag orken är som sämst (det gör maken också) annars skulle jag nog inte orka
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|