Kathy
Prosit..........
fruberglund
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif

Man måste kunna se humorn i det tråkiga också smile.gif
Leia
CITAT (Scrollan @ 11-03-2006, 09:14)

Samma här, sedan förra onsdagen... sad.gif
andersen

Ser inge roligt i det, folk blir arbetslösa, och djuren dör sad.gif
pejori
smile.gifterror
nu blev det rätt smile.gif
Leia
CITAT (pejori @ 11-03-2006, 09:39)
smile.gif

Kul att du är glad pejori! biggrin.gif
pejori
CITAT (Leia @ 11-03-2006, 09:41)
smile.gif

Kul att du är glad pejori! biggrin.gif

ja..ja...ja...tjôta laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Kathy
smile.gifterror
nu blev det rätt smile.gif

laugh.gif laugh.gif
Leia
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
å så fick man skratta igen laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yenny
laugh.gif
AnitaO
Det dyker alltid upp såna där skämt i allvarliga situationer.
Vem minns inte alla BinLaden-skämt efter 11 september.

Många tyckte det var lite osmakligt, men själv skrattade jag krampaktigt laugh.gif
Kanske ett sätt att bearbeta obehagliga saker?
Leia
CITAT (AnitaGg @ 11-03-2006, 10:40)
Det dyker alltid upp såna där skämt i allvarliga situationer.
Vem minns inte alla BinLaden-skämt efter 11 september.

Många tyckte det var lite osmakligt, men själv skrattade jag krampaktigt laugh.gif
Kanske ett sätt att bearbeta obehagliga saker?

Det tror jag med!
AnitaO
Här är 2 stycken som ni kan fnissa åt om ni har den sortens humor biggrin.gif

Reserv
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 09:34)

Vilka blir arbetslösa? Om nu smittan skulle va´så farlig så är det väl inte hönsuppfödare du menar skule bli arbetslösa.....eller? unsure.gif Och jo visst, dom sjuka djuren dör, men den tecknade bilden föreställde en liten kyckling som skulle skämta med sina kompisar. Är du verkligen så humorlös som du framställer dig, eller är du bara motvalls käring i allt som andra kan tyckas va´skoj? unsure.gif huh.gif Jag tyckte i alla fall att båda bilderna va´skitkul biggrin.gif
andersen
CITAT (Reserv @ 11-03-2006, 10:56)
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 09:34)

Vilka blir arbetslösa? Om nu smittan skulle va´så farlig så är det väl inte hönsuppfödare du menar skule bli arbetslösa.....eller? unsure.gif Och jo visst, dom sjuka djuren dör, men den tecknade bilden föreställde en liten kyckling som skulle skämta med sina kompisar. Är du verkligen så humorlös som du framställer dig, eller är du bara motvalls käring i allt som andra kan tyckas va´skoj? unsure.gif huh.gif Jag tyckte i alla fall att båda bilderna va´skitkul biggrin.gif

Reserv i tex Thailand som är en stor expotör av kycklingar till bla sverige, har kyckling farmer stängs igen, samma sak i kina. Det är inte bara hönsuppfödare som blir arbetslösa utan livsmedels arbetare kommer att drabbas på sikt om sjukdomen sprider sig, då blir bagare, livsmedels arbetare på kronfågel mm utan jobb, om jag har humor ja det tycker jag att jag har, men det här är för allvarligt att att ha roligt åt, det påminner en hel del om tråden där man hadde roligt att nidtekningarna på dom muslimska profeterna, det hadde många av odlas medlemmar väldigt roligt åt, att folk dog det brydde man sig inte om sad.gif
Reserv
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 11:16)
man hadde roligt att nidtekningarna på dom muslimska profeterna, att folk dog det brydde man sig inte om sad.gif

Den kommentaren får stå helt och hållet för dig själv, att anklaga andra för att skita i om muslimer över världen mördar européer, det tycker jag är jävligt ruttet mad.gif Nidteckningarna anser jag och många andra va´en löjlig grej att hetsa upp sig över, och muslimerna som började sina terrordåd efter bilderna har bara väntat på ett bra tillfälle att få ge utlopp för sitt västvärldsförakt, att anledningen skulle va´några löjliga teckningar, ja jisses blink.gif
netaave
Jag tror att det blir extra vitigt att köpa svenskt nu, känns som vi har en bättre kontrollapparat än många andra länder.
Jag är inte så orolig för maten egentligen utan mer vad som händer om smittan förs över fågel-katt-barn
Oj hoppas jag inte förstörde din tråd nu Scrollan, tyckte också bilden var skitkul. laugh.gif Snor den direkt till jobbet.
Klematis
hahaha jätte roliga bilder tycker jag.
pejori
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 11:16)
Reserv i tex Thailand som är en stor expotör av kycklingar till bla sverige, har kyckling farmer stängs igen, samma sak i kina. Det är inte bara hönsuppfödare som blir arbetslösa utan livsmedels arbetare kommer att drabbas på sikt om sjukdomen sprider sig, då blir bagare, livsmedels arbetare på kronfågel mm utan jobb,

då får dom ju ett utmärkt tillfälle att prova på något nytt jobb istället. smile.gif smile.gif
Kathy
CITAT (netaave @ 11-03-2006, 11:32)
Oj hoppas jag inte förstörde din tråd nu Scrollan, tyckte också bilden var skitkul. laugh.gif Snor den direkt till jobbet.

Självklart att du får sno bilden till jobbet, Neetave. biggrin.gif
Gillan
Bara för att man klarar av konsten att kunna
skratta även åt det mest bisarra, innebär det
inte att man inte tar saker och ting på
allvar. För att må bra måste man också unna sig
den glädjen wub.gif

Ps. Bilderna gav i alla fall mig ett gott skratt. laugh.gif laugh.gif
laugh.gif

/Gillan
Kathy
CITAT (Evgeni @ 11-03-2006, 13:23)
den glädjen wub.gif

Klokt sagt. wink.gif
Caprice
Kathy
Jag drog ut bägge bilderna för jobbets räkning och min kollega skratatde hejdlöst när hon såg dem.
Den med kycklingarna tyckte hon var riktigt söt. laugh.gif biggrin.gif wub.gif
yenny
den glädjen wub.gif

Ps. Bilderna gav i alla fall mig ett gott skratt. laugh.gif laugh.gif
laugh.gif

/Gillan

Jag tror man måste få skratta ibland även åt tragiska saker får att orka med att hantera det... ska man hela tiden ta allt så allvarligt orkar man inte med utan går under själv.
Kathy
CITAT (yenny @ 11-03-2006, 19:17)
Jag tror man måste få skratta ibland även åt tragiska saker får att orka med att hantera det... ska man hela tiden ta allt så allvarligt orkar man inte med utan går under själv.

Visst är det så. wink.gif
*Felix matte*
CITAT (yenny @ 11-03-2006, 19:17)
den glädjen wub.gif  

Ps. Bilderna gav i alla fall mig ett gott skratt. laugh.gif  :lol:
laugh.gif

/Gillan

Absolut... jag skrattar också ofta åt mej själv när jag orken är som sämst (det gör maken också) laugh.gif
annars skulle jag nog inte orka tongue.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon