|
Full version: Avstängning
andersen
11-03-2006, 11:43
Jag saknar tex Posse som blev vad jag förstår av stängd här ifrån, så om du Posse läser det här så vill jag att du kommer tillbaka till forumet.
Fialotta
11-03-2006, 11:59
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 11:43) Jag saknar tex Posse som blev vad jag förstår av stängd här ifrån, så om du Posse läser det här så vill jag att du kommer tillbaka till forumet. Hon är inte avstängd...hon har tagit forumpaus  eller om det är en han....tror jag
andersen
11-03-2006, 12:07
maudan är du säker på det? i vilket fall så vill jag att hon börjar att skriva igen.
Fialotta
11-03-2006, 12:11
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 12:07) maudan är du säker på det? i vilket fall så vill jag att hon börjar att skriva igen. Nej...tvärsäker är jag inte...men har en svag aning om att posse skrev det förut
Hej Andersen!
Jag hade lite kontakt med Posse efter att hon "slutat" på odla. Enligt vad jag förstår gjorde hon det inte frivilligt utan hon blev avstängd, ja! Hon kom i vart fall inte in längre här på odla, blev blockad på något sätt, men jag tror inte att hon fick någon formell "uppsägning".
Maudan kanske har färskare uppgifter än jag.
Jag kan pm:a Posses mailadress till dig så får du fråga själv, ok?
andersen
11-03-2006, 22:26
Jag hadde hoppas på att det skulle bli en diskution i den här tråden, men vad ser jag jo många har läst tråden men få har skrivit i den, vad beror det på? kan det vara så att "man känner skuld" dvs man vågar inte skriva i tråden för man är rädd att stöta sig med olika grupperingar som tråkigt nog finns här på odla.
Jag saknar Posse för att hon ofta sa i från och kom med egna sätt att se på saker och ting, det gillades inte alltid här på forumet, men det är så ett forum får energi att leva vidare.
Så min fråga till er andra, ska det finnas utrymme för oss alla eller är det grupperingar som skall vara rådande.
Ps lugn och fin diskution önskas.
Mvh andersen
zaaritha
11-03-2006, 22:30
Självklart ska vi alla ha rätt att yttra oss utan att va med i en "klick"! Men; tyvärr, så blir det tydligen så att en del tycks reta upp övriga forumister. Synd, men vi måste försöka acceptera varandra o våra olikheter.
Gossen Ruda
11-03-2006, 22:31
Då får väl jag skriva något då för som du vet är jag inte rädd för att sticka in huvet i getingbon. Beträffande Posse så kom det inlägg som både var kloka och andra som var helt utflippade så pga dom senare var det nog inte förvånande att hon fick sparken.
zaaritha
11-03-2006, 22:35
Måste erkänna att jag minns inte så många av posses inlägg--jag börjar väl bli senil. Men, as said; alla måste få ha sina åsikter o bli accepterade, hoppas jag!
Här har du en som är lugn som en filbunke  vad är det att diskutera? Den dan jag blir avstängd så kommer du förmodligen anse att det va´på sin plats och att jag förtjänat det, så är det väl också för Posse? Hon har förmodligen förtjänat det också, eftersom många anser att forumledningen bara tar sitt ansvar när t.ex. jag får varningar. Posse har nog redan förverkat sitt antal varningar och blivit avstängd. Men det är juh inte alla som får livstids avstängningar, Solis kom juh tillbaka.....hmm två gånger efter avstängningen, om jag inte missminner mig. Vem vet, Posse kanske dyker upp som Solis gjorde, fast i förnyad version.
CITAT Enligt vad jag förstår gjorde hon det inte frivilligt utan hon blev avstängd, ja! Hon kom i vart fall inte in längre här på odla, blev blockad på något sätt, men jag tror inte att hon fick någon formell "uppsägning". Även om det är uppenbart för forumsansvarig/moderatorerna varför de väljer att stänga av en medlem, så borde det ske med en formell förklaring till avstängningen. Men det kanske det redan gör?
*Felix matte*
11-03-2006, 22:45
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 22:26) Jag hadde hoppas på att det skulle bli en diskution i den här tråden, men vad ser jag jo många har läst tråden men få har skrivit i den, vad beror det på? kan det vara så att "man känner skuld" dvs man vågar inte skriva i tråden för man är rädd att stöta sig med olika grupperingar som tråkigt nog finns här på odla.
Jag saknar Posse för att hon ofta sa i från och kom med egna sätt att se på saker och ting, det gillades inte alltid här på forumet, men det är så ett forum får energi att leva vidare.
Så min fråga till er andra, ska det finnas utrymme för oss alla eller är det grupperingar som skall vara rådande.
Mvh andersen Lugn å fin är jag... men jag måste då säga att den här tråden är ganska onödig. Du vet lika väl som andra att Posse var provokativ i överkant... letade upp gamla "bråktrådar" som hon återupplivade. Skrev väldigt elakt om en del medlemmar mm mm mm mm. Jag har inte medverkat till att få henne avstängd (men det är jag inte alls glad över) mer än att jag säkert påtalat för henne att hon är väldigt elak mot en del... Så klart det finns utrymme för alla men som i alla forum så får man inte kränka och såra andra, inte skriva rasistiska inlägg mm Hade Posse inte överskridit reglerna så hade hon varit kvar här (kanske hon är ändå under nytt nick).. det är jag övertygad om.
andersen
11-03-2006, 22:46
CITAT (Reserv @ 11-03-2006, 22:35) Här har du en som är lugn som en filbunke  vad är det att diskutera? Den dan jag blir avstängd så kommer du förmodligen anse att det va´på sin plats och att jag förtjänat det, så är det väl också för Posse? Hon har förmodligen förtjänat det också, eftersom många anser att forumledningen bara tar sitt ansvar när t.ex. jag får varningar. Posse har nog redan förverkat sitt antal varningar och blivit avstängd. Men det är juh inte alla som får livstids avstängningar, Solis kom juh tillbaka.....hmm två gånger efter avstängningen, om jag inte missminner mig. Vem vet, Posse kanske dyker upp som Solis gjorde, fast i förnyad version.  Den dagen Reserv så skulle t o m jag sakna dej Reserv, det trodde du inte va? men så är det. Ang Posse så tycker jag att det blev rätt så mycket "drevet går" på henne och jag ångrar att inte jag hjälpe henne, tror att det är flera som tycker så. Det är lite så som Gossen ruda skriver att det var blandat med Posses inlägg, men så är det väll för oss alla, eller?
CITAT (Scrollan @ 11-03-2006, 22:37) CITAT Enligt vad jag förstår gjorde hon det inte frivilligt utan hon blev avstängd, ja! Hon kom i vart fall inte in längre här på odla, blev blockad på något sätt, men jag tror inte att hon fick någon formell "uppsägning". Även om det är uppenbart för forumsansvarig/moderatorerna varför de väljer att stänga av en medlem, så borde det ske med en formell förklaring till avstängningen. Men det kanske det redan gör? Jag har i alla fall fått varning via pm, och tror nog att andra också får veta att dom ligger löst på det sättet. Kolla med Solis om hon bara vart avstängd eller om hon vart varnad eller åtminstånne upplyst om varför.
CITAT (Felix matte @ 11-03-2006, 22:45) ... men jag måste då säga att den här tråden är ganska onödig. Måste säga att det känns oschysst att diskutera en f.d medlems frånvaro i en tråd såhär.
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 22:46) Det är lite så som Gossen ruda skriver att det var blandat med Posses inlägg, men så är det väll för oss alla, eller? Jo så är det nog... fast kanske mer eller mindre... i posses fall var det väl mer... onödigt elak var hon mellan varven.
Jag vet genon en vän att Posse läst ett PM ca 2 månader efter att Posse avstängdes. Kanske Posse förstår att Posse inte kan bete sig hur som helst och håller sig borta frivilligt? Eller skriver under nytt nick och är klok nog att inte provocera i onödan?
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 22:26) Jag hadde hoppas på att det skulle bli en diskution i den här tråden, men vad ser jag jo många har läst tråden men få har skrivit i den, vad beror det på? kan det vara så att "man känner skuld" dvs man vågar inte skriva i tråden för man är rädd att stöta sig med olika grupperingar som tråkigt nog finns här på odla.
Mvh andersen Jag håller verkligen med dig, andersen! Alla synpunkter och typer av människor måste kunna få komma till tals i ett allmänt forum. Och jag tyckte att Posse tillförde massor! Hon vågade säga vad hon tyckte - och det var det längesedan jag vågade.
Eva i Skåne
11-03-2006, 23:24
Jag kommer inte speciellt ihåg Posses inlägg, men att hon/han försvunnit från forumet har jag lagt märke till. Det jag trodde, men observera att det är endast vad jag fick för mig, kanske helt ogrundat, var att Posse var ett troll som hade flera nick och därför försvann. Jag fick för mig att det var i den vevan som Ingemar pratade om att det skulle ske något mot trollen, som Posse försvann. Jag känner inte Posse och är kanske helt ute och reser, men det var min tanke.
CITAT (sanna @ 11-03-2006, 23:06) Jag håller verkligen med dig, andersen! Alla synpunkter och typer av människor måste kunna få komma till tals i ett allmänt forum. Och jag tyckte att Posse tillförde massor! Hon vågade säga vad hon tyckte - och det var det längesedan jag vågade. Men nu är verkligheten en annan, om medlemmar skickar pm och klagar på en annan medlem så får denne en varning med pm och hot om avstängning. När tillräckligt många fått såna avstängningshot så lär det bli ganska tyst på diskussionsfronten, och då återgår kanske forumet till va´det en gång va´avsett för, just trädgårdsprat. Jag behåller därför dom flesta av mina åsikter för mig själv fortsättningsvis.
CITAT (Eva i Skåne @ 11-03-2006, 23:24) Jag kommer inte speciellt ihåg Posses inlägg, men att hon/han försvunnit från forumet har jag lagt märke till.
Det jag trodde, men observera att det är endast vad jag fick för mig, kanske helt ogrundat, var att Posse var ett troll som hade flera nick och därför försvann. Jag fick för mig att det var i den vevan som Ingemar pratade om att det skulle ske något mot trollen, som Posse försvann. Jag känner inte Posse och är kanske helt ute och reser, men det var min tanke.
:unsure: Jag var tvungen att kolla tillbaka på Posses inlägg, och inte var det några konstiga inlägg i början.  Han blev nog medlem här av samma anledning som många andra av oss. Det var senare när bråken började som det började spåra ur. Och Posse försvann, medan några av bråkstakarna fick vara kvar och fortfarande drar uppmärksamheten till sej. Ojojojoj vilka trådar det finns när man kollar bakåt. Många härliga men också många som man blir ledsen av.
CITAT (Berith @ 12-03-2006, 09:02) Ojojojoj vilka trådar det finns när man kollar bakåt. Många härliga men också många som man blir ledsen av. Vilket snaskeri.  Ursäkta att jag säger det. Jag börjar förstå skvallerpressens fortlevande. Possi är inte kvar - varför fortsätta älta det gamla? Kan tilläggas att jag inte följt hennes/honoms trådämnesutveckling från vettiga inlägg till avstängningsinlägg. edit: citatet.
CITAT (Scrollan @ 12-03-2006, 10:39) CITAT (Berith @ 12-03-2006, 09:02)
Ojojojoj vilka trådar det finns när man kollar bakåt. :(
Vilket snaskeri.  Ursäkta att jag säger det, men jag börjar förstå skvallerpressens fortlevande. Possi är inte kvar - varför fortsätta älta det gamla? Kan tilläggas att jag inte följt hennes/honoms trådämnesutveckling från vettiga inlägg till avstängningsinlägg. CITAT (Berith @ 12-03-2006, 09:02) Ojojojoj vilka trådar det finns när man kollar bakåt. Många härliga men också många som man blir ledsen av. :( Så skrev jag. Och det är inget snaskeri att kolla gamla trådar. "Ojojojoj vilka trådar det finns när man kollar bakåt. Många härliga---" - åååh så roligt vi hade många gånger då.  Skrattar gott, och minns. Och saknar några odlaiter som inte varit med på länge, länge...
CITAT (Berith @ 12-03-2006, 10:46) Många härliga---"[/i] - åååh så roligt vi hade många gånger då.  Skrattar gott, och minns. Och saknar några odlaiter som inte varit med på länge, länge...  Ja, nu fick ditt inlägg en helt annan mening.
Neej det var när du halverade mitt inlägg som det fick en helt annan mening.
CITAT (andersen @ 11-03-2006, 11:43) Jag saknar tex Posse som blev vad jag förstår av stängd här ifrån, så om du Posse läser det här så vill jag att du kommer tillbaka till forumet. varför starta en tråd om det? gå in på hennes namn och skicka ett PM om du vill ha kontakt det där med "olika grupperingar" är precis vad en sådan här tråd leder till och skapar... helt onödigt.
CITAT (Berith @ 12-03-2006, 11:16) Neej det var när du halverade mitt inlägg som det fick en helt annan mening. Neej, det var när du la till följande i efterkommande inlägg som det fick en annan betydelse: CITAT  Skrattar gott, och minns. Och saknar några odlaiter som inte varit med på länge, länge... Speciellt då du lägger till en smiley.
CITAT (pejori @ 12-03-2006, 11:27) det där med "olika grupperingar" är precis vad en sådan här tråd leder till och skapar... helt onödigt.  Huvudet på spiken, pejori.
CITAT (Scrollan @ 12-03-2006, 11:56) CITAT (Berith @ 12-03-2006, 11:16) Neej det var när du halverade mitt inlägg som det fick en helt annan mening. Neej, det var när du la till följande i efterkommande inlägg som det fick en annan betydelse: CITAT  Skrattar gott, och minns. Och saknar några odlaiter som inte varit med på länge, länge... Speciellt då du lägger till en smiley.  Ok ska tänka på det, att en del behöver utförligare förklaringar än andra för att förstå.
CITAT (Berith @ 12-03-2006, 11:58) Ok ska tänka på det, att en del behöver utförligare förklaringar än andra för att förstå. Jodå...jag känner till hur det kan vara.  Det är absolut inget att skämmas för. Jag kommer i kontakt med det dagligen i mitt arbete med personer med olika funktionshinder.
CITAT (Scrollan @ 12-03-2006, 12:05) CITAT (Berith @ 12-03-2006, 11:58) Ok ska tänka på det, att en del behöver utförligare förklaringar än andra för att förstå. Jodå...jag känner till hur det kan vara.  Det är absolut inget att skämmas för. Jag kommer i kontakt med det dagligen i mitt arbete med personer med olika funktionshinder.  Det där är lågt, mkt lågt.
CITAT (Ralf @ 12-03-2006, 12:10) CITAT (Scrollan @ 12-03-2006, 12:05) CITAT (Berith @ 12-03-2006, 11:58) Ok ska tänka på det, att en del behöver utförligare förklaringar än andra för att förstå. Jodå...jag känner till hur det kan vara.  Det är absolut inget att skämmas för. Jag kommer i kontakt med det dagligen i mitt arbete med personer med olika funktionshinder.  Det där är lågt, mkt lågt. Vad?
CITAT (Scrollan @ 12-03-2006, 10:39) CITAT (Berith @ 12-03-2006, 09:02) Ojojojoj vilka trådar det finns när man kollar bakåt. Många härliga men också många som man blir ledsen av.
Vilket snaskeri.  Ursäkta att jag säger det. Jag börjar förstå skvallerpressens fortlevande. Possi är inte kvar - varför fortsätta älta det gamla? Kan tilläggas att jag inte följt hennes/honoms trådämnesutveckling från vettiga inlägg till avstängningsinlägg. edit: citatet. Det där med att det skulle vara så förfärligt och fel att titta på gamla trådar är en åsikt som så ofta framförs här på forumet. Jag har väldigt svårt att förstå varför man inte skulle få göra det? Varför är det snaskeri? Varför får man inte titta på gamla trådar? Varför ska en del ständigt tala om för andra vad som går an och inte an på detta forum?!?
CITAT (Scrollan @ 12-03-2006, 12:05) CITAT (Berith @ 12-03-2006, 11:58) Ok ska tänka på det, att en del behöver utförligare förklaringar än andra för att förstå. Jodå...jag känner till hur det kan vara.  Det är absolut inget att skämmas för. Jag kommer i kontakt med det dagligen i mitt arbete med personer med olika funktionshinder.   Du har ju humor! Visst kan man ändra i inläggen när man citerar andra, har jag också gjort. Men jag ändrar inte i en mening, speciellt inte om jag plockar ut den ur sitt sammanhang.Såg att du ändrat tillbaka i mitt citat längre upp. Strongt!
CITAT (sanna @ 12-03-2006, 12:13) Varför är det snaskeri? Varför får man inte titta på gamla trådar? Varför ska en del ständigt tala om för andra vad som går an och inte an på detta forum?!? Sanna Jag backar på den punkten eftersom Berith utvecklade varför hon sökte bakåt i trådarna - för att skratta och minnas gamla odlaiter.
CITAT  :lol: :lol: Du har ju humor! Visst kan man ändra i inläggen när man citerar andra, har jag också gjort. Men jag ändrar inte i en mening, speciellt inte om jag plockar ut den ur sitt sammanhang.Såg att du ändrat tillbaka i mitt citat längre upp. Strongt!
Fialotta
12-03-2006, 12:24
CITAT (Scrollan @ 11-03-2006, 22:49) CITAT (Felix matte @ 11-03-2006, 22:45) ... men jag måste då säga att den här tråden är ganska onödig. Måste säga att det känns oschysst att diskutera en f.d medlems frånvaro i en tråd såhär. Ja...det känns inte alls bra...håller med dig
CITAT (Scrollan @ 12-03-2006, 12:19) CITAT (sanna @ 12-03-2006, 12:13)
Varför är det snaskeri? Varför får man inte titta på gamla trådar? Varför ska en del ständigt tala om för andra vad som går an och inte an på detta forum?!? Sanna Jag backar på den punkten eftersom Berith utvecklade varför hon sökte bakåt i trådarna - för att skratta och minnas gamla odlaiter.  Så gör jag ofta, letar upp gamla trådar för att jag kommer ihåg nåt som nån sa nån gång. Det kan handla om odling eller nåt recept eller nån bild på insekter eller fåglar eller nån länk eller tips eller... Finns massor med kunskap i vällagrade trådar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|