Full version: gardenia
Alexander-VG-zon3
hej hej
behöver hjälp med min såm bladen bler gula ocg bruna fläckar sen trillar av
jag vattnar den med som kalkfritt vatten jag kan och den står en halv meter ifrån föntret mindre än en halv m .
så kan någon hjälpa mig

bladen som har trillat av först gula sen bruna

nästa bild är på andra blad som är kvar
även kaffe planten börjar att fåä samma sak
Alexander-VG-zon3
och har inte hitta några djur förutom en bäbis spindel
Zazu
eftersom både kaffe och gardenia ogillar kalk så kanske det är det wink.gif
annars kan det vara för torr luft....

mvh zazu
Alexander-VG-zon3
fast jag vattnar med battreivatten till dom så det bårde väl inte vara det sen så har jag fukt på 55-70% hos dom jag vet inte allas va det är men kaffe plantan verkar klara det bättre
Alexander-VG-zon3
kan det vara kloros för nerverna ser gröna ut på andra blad på plantan men jag vet inte var m,an får det ifrån eller hur man gör det bättre om det kan vara det
Åsa, mälardalen zon 2
Har du gett växterna någon näring och isåfall vilken näring?
Alexander-VG-zon3
den har fått sånna röa blommpinnar långtidsverkande näring
Åsa, mälardalen zon 2
Hmm.. det kan ev. vara gödningen jag antar att det är Substrals plantpinnar jag kan dock inte hitta så enormt mycket info på deras hemsida, jag vet dock att en del långtidsverkande gödningar kan innehålla kalk.
pejori
tror att du ska investera i en paket med rorodendron-gödsel istället smile.gif smile.gif
garanterat kalkfri wub.gif wub.gif
men om det hjälper vet jag inte, mina gardenior gör också så, sen ledsnar jag och slänger dom. blink.gif
Alexander-VG-zon3
jag hadde substral inann men nu senatse köpte jag blomstra näringspinnar för blommande då ska jag rycka upp så mycket jag kna av pinnarna för jag vågar inte ha det där nu om det kan vara kalk i .sen har jag slängt paketet så jag kan inte se inehålletg i där . men är inte sån rorodendron gödsel dyrt
pejori
inte dyrare än annan gödsel wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon