janisvikmanis
02-05-2003, 11:40
Jag har sökt men ännu inte funnit. Vet någon av er var man kunde hitta någon maskin som liknar snöslunga med skovel på framtill. Detta för att kunna skrapa av jord, kanske dra iväg någon stor sten, skyfla bort stora jordmassor eller göra liknande anläggningsarbeten SJÄLV i trädgården sin.
Vi tänkte undvika dyra firmor och själva försöka anlägga trädgården. Det är nybyggd villa med schaktmassor överallt som är för tunga att hivas runt med spade och skottkärra.
Med vänliga hälsningar,
Janis, Tidö-Lindö
Svara helst på min e-mail:
:-)
janis.vikmanis@crossnet.se
gula sidorna, byggmaskiner
Men det kostar att hyra länge. Dom små gräv-maskinerna har schaktblad så att dom kan planera ut massor. Dom har även sk planeringsskopor så att dom tex kan ta bort ytan som du vill.
Jag skulle dock hyra en maskin med förare en dag. Det blir billigare i längden. En duktig förare hinner med mkt på några timmar. Det är bara att följa med och dirigera.
mvh
Ralf
Eva i Norrköping
03-05-2003, 09:50
De byggfirmor vi talade med när vi skulle schakta jord ville inte hyra ut utan förare, så det var inget att välja på. Och jag håller med dig Ralf, en duktig förare gör samma jobb på avsevärt kortare tid ändå! Så det lönar sig nog.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.