IngerS
Bor i hus med gasspis och gasugn och jag upplever att mina växter är ledsna sen de flyttade dit. Är det nån som vet vilka växter som trivs i "gasig" miljö? St Paula verkar gå bra men det måste finnas fler?
Alexander-VG-zon3
det är ingen som trivs där men där finns fler växter som kan tåla det .
kentiapalm och ungkarlsblomma säger man klara dom flesta miljöer .
annars så vet jag inte så många
rosentass i Göteborg
Välkommen IngerS!

Bodde tidigare i lgh m gasspis - de är ju suveräna! saknar! sad.gif - och hade hur många krukväxter som helst av alla de slag. Inga problem. Har du nyss flyttat dit då och märker att växterna mår sämre? Det kan ju vara omställningen bara, ändrade ljusförhållanden och what not, inte gasen. Ge inte upp.

Vilken fin gif förresten, flaxss. Lånar den smile.gif
Alexander-VG-zon3
låna du den jag har ju lånat den från en sida inann wub.gif wub.gif
Margith
Jag har aldrig haft förmånen att ha en gasspis, men jag har flyttat många gånger smile.gif
Jag har mycket svårt att tro att dina blommor inte trivs pga spisen, det vore mer troligt att du själv reagerar för den isf...
Men blommor trivs mer eller mindre i olika hus, har du flyttat från trähus till stenhus, eller tvärsom? Hur är det med ljus och värme? Annorlunda mot tidigare?
Alexander-VG-zon3
jag tror inte attt måna växter gillar gasiga rum för hon skrev gasigmiljö och det är inte månag växter osm trivs i gasigmiljö
lissa
Jag har också gas hemma, och har inte märkt att dom inte skulle gilla det. Däremot har jag, liksom Margith, också märkt att t.om målarfärgen på väggarna har inflytande på hur växterna trivs..Dina behöver nog vänja sig vid den nya miljön.. smile.gif
Ingrid på Västkusten
Stadsgas elelr gas i gasolflaska?

Vi har det sistnämnda och har nemas problemas.......dte är häftigt härligt med gas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon