Full version: Plantagens blomjord
netaave
Såg att Plantagen hade blomjord med leca i, 3 påsar á 18 l för 49 kr.
Någon som har erfarenhet av den och vet om den är bra?
Lady Hamilton
smile.gif Ja nog tror jag att den duger till "vanliga" krukväxter. Jag har i allafall köpt på mig ett "lager"
Alexander-VG-zon3
allt funkar för mig utom eldorados eller hur dom heter men annars så funkare det mesta
Zazu
plantagens funkar alldeles utmärkt till både det ena och det andra sleep.gif
jag använder den som såjord och fröerna verkar inte bry sig laugh.gif
Rhodoskillen
Jag använder Blomsterlandets plantjord som dom brukar sälja billigt, 4-5 st säckar 100 kr under sommaren. Fungerar utmärkt även till krukväxter. biggrin.gif

Mvh/Danne.
kristerh
jag är väldigt skeptisk till jordarna de säljer 4-5 säckar för 100:- de brukar oftast vara rent olämpliga till plantor wink.gif möjligtvis kan man använda dem om man ska fylla ut nåt jätte hål eller nåt på tomten och då blanda jorden med koskit. Nu vet jag inte hur blomsterlandets jord är men man brukar få vad man betalar för...
krister
Rhodoskillen
Jag tycker inte att man brukar få vad man betalar för alla gånger. sad.gif Det finns många billigare saker som håller bättre kvalitet än dyrare varor. Sen e det ju inte alltid jorden som är problemet, när det gäller växter. Så det kan säkert vara skillnad hos olika människor och hem. Mina växter trivs iallafall utmärkt av blomsterlandets billiga plantjord. smile.gif
kristerh
CITAT (Rhodoskillen @ 16-03-2006, 13:32)
Det finns många billigare saker som håller bättre kvalitet än dyrare varor. Sen e det ju inte alltid jorden som är problemet, när det gäller växter. Mina växter trivs iallafall utmärkt av blomsterlandets billiga plantjord. smile.gif

Blomsterlandets jord kanske är bra wink.gif men de flesta andra jordar som säljs 5 för hundra och så, är inte bra, de blir som ett lager cement längst upp vid jordytan, dessutom är de konstigt gödslade wink.gif
krister
guns
Jag har bra erfarenhet av Hasselfors P-jord och U-jord. Sätter du plantor i den då växer det så det knakar.
kristerh
CITAT (guns @ 16-03-2006, 15:43)
Jag har bra erfarenhet av Hasselfors P-jord och U-jord. Sätter du plantor i den då växer det så det knakar.

men den säljs inte heller 5 för 100:- wink.gif
krister
guns
Nej. Men det kan vara värt de extra slantarna för att få fina växter hela sommaren. Plantorna är ju inte heller billiga. tongue.gif
Immix
Jag har ingen bra erfarenhet av Plantagens blomjord. Nu minns jag inte vilken sort det var men det visade sig att det var mest torv i jorden och jag fick köpa ny jord och plantera om de flesta blommorna eftersom de började sloka rätt snart i den jorden. mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon