Full version: Vätternpromenad.
cic
Jag har tidigare visat bilder från flera av mina promenader längs Vättern. Is har jag visat tidigare också, men inte av den här kalibern..

Isen har pressats från det öppna vattnet in mot stranden.

Tjock är isen också..

Och den ligger verkligen packad.

Läckert, eller hur?

Och en vybild..

Tja... Vintern är dröja sig kvar kring Jönköping.. Och värmen kommer nog sent. När det är så mycket is på Vättern blir det kallt.
Berith
Såååå tjusigt! Verkligen mäktiga krafter. wub.gif
Milex
Otroligt vackert!!!
*Felix matte*
Härliga bilder Cic wub.gif

Vi åker ibland och ser på islossningen i Torneälv... det är starka naturkrafter som är igång.
mamamaggan
Snygga bilder!

Vilka formationer det kan bli. Men Hela Vättern är väl inte isbelagd? I så fall finns det ju hopp iaf att våren kan komma någon gång! smile.gif
cic
CITAT (mamamaggan @ 12-03-2006, 23:50)
Snygga bilder!

Vilka formationer det kan bli. Men Hela Vättern är väl inte isbelagd? I så fall finns det ju hopp iaf att våren kan komma någon gång! smile.gif

Nä, inte hela vättern.. Men otäckt stora delar! Den fryser inte ens alla vintrar. Men jag minns en vinter på 80-talet när man kunde köra bil till Visingsö..
amaira
Woaw! Läckert! Vad mäktigt. wub.gif wub.gif wub.gif
silos
Fantastiska vackra bilder och vilken kraft som har varit i rörelse! smile.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon