katah
oooh, vad jag har längtat... wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Detta lovada väderprognoset alldeles nyss!!!
Irene_L
Jag väntar och längtar wub.gif Har tröttnat på kyla och snö- men, men snart blir det ju varmare rolleyes.gif
mvh
Irene
Alexander-VG-zon3
hur mycket varmare här nere med
yenny
Äntligen wub.gif
Alexander-VG-zon3
jag kollade på vädret på 4ans där var det inte varmt här så synd jag behöver verkligen vår nu jag tror min palm är död där ute är den inte det så bler den inann våren kommer
katah
www.smhi.se/

sidan är en trogen vän... går man in i prognoser klickar på sin del av sverige-kartan och väljer rätt kommun, så vips, har du 5-dygnsprognos både dag och natt framför dig!!!
Alexander-VG-zon3
japp samma här fast vi ska bara få +1på torsda som varmast .jag tror det var melertsa sverige som skulle kunna få 3 å +5 på ons,tors wub.gif wub.gif
marskattan
Ett tips för oss som bor nere i skåne är den danska motsvarigheten till smhi nämligen dmi

www.dmi.dk

Den sidan brukar stämma bättre än smhi´s men det är ju en förutsättning att man kan lite danska i alla fall...
Almdalen
Vem som har rätt vet jag inte, men jag vet att det var -16,7 i morse hos mig i utkanten av Höör. Kallar ni det Vår varmt?????unsure.gif
/Ingegerd
lena:-)
Samma här -16,4 i Skaraborg, inte heller särskilt varmt, men nu kan det ju inte bli kallare....jippi..väntar på värmen wub.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
-15,9 i natt i nu vid 7tiden -14,9 sen exakt nu -13c huh.gif ohmy.gif fryser nåt enormt
Alexander-VG-zon3
tack för länkne har varit där inann men inte bryt mig men ska göra det nu tack igen
klart man kan luska ut danska biggrin.gif laugh.gif wub.gif
MB1965
CITAT (flaxss @ 13-03-2006, 07:44)
-15,9 i natt i nu vid 7tiden -14,9 sen exakt nu -13c huh.gif ohmy.gif fryser nåt enormt

brrr. Kanske skall du gå in och skruva upp värmen biggrin.gif

jag använder weather.com som fungerar utmärkt om man har en flygplats i trakten.

-8 nu, minus 13 nyss.
Vädret här utanför Götet
Alexander-VG-zon3
CITAT (MB1965 @ 13-03-2006, 08:22)
brrr. Kanske skall du gå in och skruva upp värmen biggrin.gif

tongue.gif nej då då bler det förvamrt för mina växter måste hålla det på 20c oss dom på dan wub.gif wub.gif
adrian
ja , nu får det vara dags för våren... mad.gif

sol...sol...och värme... wub.gif
kristerh
CITAT (marskattan @ 13-03-2006, 01:24)
Den sidan brukar stämma bättre än smhi´s men det är ju en förutsättning att man kan lite danska i alla fall...

Alla är nog bättre än SMHI wink.gif om jag går in i dag o tittar på östra svealand så står tex vädret som var tom igår wink.gif tack jag vet att det var vinter o minusgrader wink.gif
vill inte se bakåt vill se framåt...
krister
Alexander-VG-zon3
CITAT (kristerh @ 13-03-2006, 11:42)
vill inte se bakåt vill se framåt...
krister

haha det kan vara en fördel om dom visar framåt biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
lyckero
Men det är ju mycket enklare att visa bakåt i tiden. Det brukar oftast stämma till 100% också, åtminstone lokalt.
Lyckero
katah
De har i allafall lovat "bara" -6 grader på natten 5 dygn framöver!!!
Inga -16 mer tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
blink.gif rolleyes.gif
Detta är mitt första vår (en sommar har jag redan haft!) med växthus, som jag nu skulle kunna använda för fullt om det hade varit normalt vår.... men men ... nu har jag lärt mig MASSOR av knep att hålla de små liven på bra humör , i stället! wink.gif

Norrland ska få värmen först! smile.gif På tordag kommer det flera +gradet dit!
Grattis! wub.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (lyckero @ 14-03-2006, 09:33)
Men det är ju mycket enklare att visa bakåt i tiden. Det brukar oftast stämma till 100% också, åtminstone lokalt.
Lyckero

jo vädret 2000 är säkert intresant nu typ den 30mars 2001 ska det bli soligt med 12plus grader vilka vill veta det tongue.gif rolleyes.gif wub.gif
skåne skulle få värme sist typist
Alexander-VG-zon3
kankse skojade till det fär mycket men me n biggrin.gif laugh.gif wub.gif wub.gif
men jag vill ju gärna höra det som kommer inte det som varit i veckan typ så det kan ju vara en fördel om man visar det som är i da å framåt i stället bakåt i veckan wub.gif wub.gif
katah
Ni har rätt nu går dom och ändrar alltihop wink.gif mad.gif mad.gif wink.gif
Våren kommer någon gång i april....sad.gif sad.gif
Här finns klippet från aftonbladet:

Våren ÄR försenad.
Det medger till och med SMHI som ändå förra veckan vidhöll att ingenting var särskilt ovanligt med vädret då.
Men nu får alla varit övertygade om att tiden är ur led bekräftelsen på att deras magkänsla var rätt.
Vårens normala ankomst
Kiruna 1 maj
Östersund 11 april
Stockholm 16 mars
Malmö 22 februari

Källa:SMHI

- Ja, det kommer nog att stämma att våren blir försenad, säger meteorologen Jan Näs till aftonbladet.se.
Alla kan väl den meteorologiska definitionen på våren vid det här laget: dygnets medeltemperatur ska ha varit noll eller över sju dagar i sträck.
- Den är redan försenad i Skåne, längs västkusten och i Blekinge. Och den kommer nog att bli minst en vecka sen i hela Götaland och eventuellt halva Svealand.
I morgon på onsdagen fortsätter vädret ungefär som idag med några minusgrader på de flesta håll i södra halvan av landet och litet fler i norr.

Svinkalla nätter
Nätterna blir dock fortsatt svinkalla med ner till - 20C långt ner i Götaland.
Torsdag, fredag och lördag ger litet vårillusion. Då blir dagarna litet varmare i södra Sverige, i norr börjar det förresten tina redan i morgon på onsdag.
Ett par plusgrader kan vi hoppas på, utom längst i norr. Nätterna fortsätter att vara mycket kalla.
Med två plus och strålande sol i södra Sverige på fredagen blir det klar vårkänsla.
Men, ja, här kommer det förstås: på söndag börjar det snöa igen, i stort sett i hela landet.
- Det blir ett par centimeter snö. Och efter det kommer kylan igen. Det blir mellan -3 och -4 i söder och mellan -5 och -10 i norr, säger Jan Näs.
Och han lägger till att snön säkerligen kommer att ligga kvar en bra bit in i april.
Alexander-VG-zon3
haahahahhahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahhahahahaaahahha biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
tur att jga han bryta ner hjärnan å allt å gå i dvala inann jag hör de det
allt är lungt nju bara å vänta laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Milex
Här snöar det igen sad.gif

Visst är det kul med snö, men nu har det varit kul lite väl länge......
katah
SMHI har kanske bestämt att skippa våren helt o håller bara för omväxlingens skull unsure.gif mad.gif unsure.gif

Så sommaren börjar på juni, med dunder och brak som sommaren i Norrland brukar göra....

Fast jag flyttade ju hit 10 år sedan för att skippa vintern i mars unsure.gif mad.gif tongue.gif

Och vem tjänar på detta .......el-bolagen!!!!!!!!!!!! blink.gif

jag startar ett nytt tråd nu " gud i himmelen ger oss våååååååår!"
vem skriver på?
Alexander-VG-zon3
jag är nog mest rädd frö att det inte bler vår utan vinter,sommaer typ det komemr till att bli sommar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon