|
fruberglund
12-03-2006, 21:52
Min hemsida ligger nu ute på nätet för allmän beskådning. Den är fortfarande under uppbyggnad och att få den helt färdig kommer nog ta ett bra tag till. Trädgårdsavdelningen är först ut och även fast den inte är riktigt färdig så finns det en del att titta på. Ris och ros tack, tänker dock inte ändra något nu när jag är nöjd med layout, design osv. Har krånglat länge nog med hur jag ska ha det nu  Men gärna lite kommentarer ändå. Mycket nöje och återkom gärna till sidan eftersom jag kommer fylla på den löpande allteftersom jag blir färdig.' P.S. Även fast jag kör med Netscape själv så är sidan bäst i Explorer. Netscape verkar inte kunna läsa vissa radavstånd, tabeller osv. eftersom jag använder Dreamweaver och inte skriver HTML-kod. D.S.
mamamaggan
12-03-2006, 21:55
Fint det som var klart tycker jag. Återkommer gärna och kollar så säg till när du fått in mera saker.
Trevligt!
Irene_L
12-03-2006, 22:09
Jättefina bilder! Det kommer bli en jättefin hemsida när du får allt klart. mvh Irene
ninnisky
12-03-2006, 22:39
Jättefin hemsida! Den kommer jag att besöka många gånger!
*Felix matte*
12-03-2006, 22:57
Ser bra ut
Helen i Piteå Zon 5
12-03-2006, 23:22
Tycker det ser superfint ut, väntar med spänning på resten.  /Helen
Allt såg jättefint ut. Men två små saker som enligt mig skulle göra sidan ännu bättre är detta. Centrera sidan. Jag har 1024*768 och sidan ligger till vänster på bildskärmen. Jag föredrar centrerat. Fliken "Kontakt" leder direkt till att ett mail skapas. Jag föredrar att man får upp en sida där man klickar på mailadressen. Två små saker som sagt som jag tycker skulle göra sidan bättre. Men annars var det en toppenfin sida, sköna och behagliga färger, lättöverskådlig.  från mig!
Jättefin Hemsida kommer snart och hälsar på där igen Eva St
Jättefin sida  . Vad duktig du är /Gillan
Jättefint! Layouten är superfin. Ska spara den på favoriter... litet ris... Upptäckte nu att du inte har döpt sidan, när jag sparade den på favvisar hette den "Untitled Document".
Jättefin sida. Den är lagd i mina favoriter.
Tack för titten  Var även tvungen att titta på din album och fann verkligen underbara bilder på människor djur och natur  !
kristerh
13-03-2006, 11:13
Det ser mycket lovande ut, rena fullblodsproffset väntar med spänning på resten. krister
*Dozer*
13-03-2006, 11:29
Jättebra sida, lätt att hitta i, inget onödigt krångel. Får väl köra förbi o titta på trädgården i verkligheten oxå, vi är ju nästan grannar verkar det som
Biggan_
13-03-2006, 11:32
Jättefin hemsida! Vad duktig du är fru Berglund! Jag sparar den också i favoriter och väntar med spänning på på fyllning
Instämmer med de övriga - jättefin sida, ska bli spännande att se resten!
fruberglund
13-03-2006, 13:19
CITAT (Credo @ 13-03-2006, 00:08) Allt såg jättefint ut. Men två små saker som enligt mig skulle göra sidan ännu bättre är detta. Centrera sidan. Jag har 1024*768 och sidan ligger till vänster på bildskärmen. Jag föredrar centrerat. Fliken "Kontakt" leder direkt till att ett mail skapas. Jag föredrar att man får upp en sida där man klickar på mailadressen. Två små saker som sagt som jag tycker skulle göra sidan bättre. Men annars var det en toppenfin sida, sköna och behagliga färger, lättöverskådlig.  från mig! Vet inte hur man gör det (centrera alltså)? Måste väl skrivas i koden så det funkar i alla storlekar (alla har inte jätteskärmar ju) Kontaktsidan går att ordna Oops Anne R. Hade glömt det men nu ska det vara fixat tror jag. Var tvungen att göra om indexsidan och då hade jag missat det. Näha, funkade inte. Hur gör jag det? Har skrivit in title men funkar inte så då tydligen. Tack för all feedback allihopa
Testa att skriva <frameset rows="157,*" cols="*,829,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0"> Jag såg att din logga har en tabell som var 829 punkter bred. Är inte 100% säker att det är så här du skriver, men 99,9% säker är jag. Du kan ju alltid testa och se om det funkar.  Edit: egentligen är det en för bred logga. Många har fortfarande 600*800 i skärmupplösning och det innebär att din logga inte får plats. Du bör inte ha en logga som är bredare än 780-790 punkter för att även scrollern ska få plats.
fruberglund
13-03-2006, 19:55
CITAT (Credo @ 13-03-2006, 15:45) Testa att skriva <frameset rows="157,*" cols="*,829,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0"> Jag såg att din logga har en tabell som var 829 punkter bred. Är inte 100% säker att det är så här du skriver, men 99,9% säker är jag. Du kan ju alltid testa och se om det funkar.  Edit: egentligen är det en för bred logga. Många har fortfarande 600*800 i skärmupplösning och det innebär att din logga inte får plats. Du bör inte ha en logga som är bredare än 780-790 punkter för att även scrollern ska få plats. Funkade inget vidare, allt lade sig i topframen. Vad har du emot vänsterställt förresten? De flesta har väl det? Kan inte sitta och göra om alla sidor igen, det är måååååånga sidor men är medveten om att måttet är lite för stort. Tror ändå att det är så pass få som kör 600 * 800 nu för tiden så de som gör det får scrolla.
fruberglund
13-03-2006, 19:57
CITAT (Anne R @ 13-03-2006, 08:28) litet ris... Upptäckte nu att du inte har döpt sidan, när jag sparade den på favvisar hette den "Untitled Document".
Fixat
CITAT (fruberglund @ 13-03-2006, 19:55) Funkade inget vidare, allt lade sig i topframen. Vad har du emot vänsterställt förresten? De flesta har väl det? :) Det var väldigt många år sedan jag höll på med sådant, html-kodning alltså, så jag minns inte hur det var man skulle koda för att centrera sidan. Vad jag har emot vänsterställt? Jag gillar det inte.  Och eftersom du sa CITAT Ris och ros tack så jag skrev ner det jag såg som jag hade synpunkter på. CITAT (fruberglund @ 13-03-2006, 19:55) Kan inte sitta och göra om alla sidor igen, det är måååååånga sidor men är medveten om att måttet är lite för stort. Tror ändå att det är så pass få som kör 600 * 800 nu för tiden så de som gör det får scrolla. 
*Felix matte*
13-03-2006, 21:01
Jag blev fundersam när jag såg att någon kommenterade trädgården... jag ser bara startsidan och därför gick jag till makens dator.. där såg jag "knapparna" det såg inte alls likadant ut som i min Vad sjutton kan det bero på? Är det kanske någon inställning jag har i min som gör att jag inte ser "allt" får be svärson om hjälp
fruberglund
13-03-2006, 21:29
CITAT (Felix matte @ 13-03-2006, 21:01) Jag blev fundersam när jag såg att någon kommenterade trädgården... Trädgården är ju viktigast såklart
*Felix matte*
13-03-2006, 21:32
CITAT (fruberglund @ 13-03-2006, 21:29) CITAT (Felix matte @ 13-03-2006, 21:01) Jag blev fundersam när jag såg att någon kommenterade trädgården... Trädgården är ju viktigast såklart  Javisst... såg den i makens dator  Fina bilder
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|