Full version: Vallhund?
Lars-Olof Arvids
...
*Dozer*
..
Lars-Olof Arvids
...
*Felix matte*
fel
pejori
trevlig tråd det här smile.gif
innehållsrik och djup. smile.gif
mycket lärorik smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 13-03-2006, 09:02)
mycket lärorik smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

var ju tvungen att radera mitt när jag såg att de andra försvunnit medan jag skrev sad.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 13-03-2006, 09:07)
CITAT (pejori @ 13-03-2006, 09:02)
mycket lärorik smile.gif  :lol:  :lol:  :lol:

var ju tvungen att radera mitt när jag såg att de andra försvunnit medan jag skrev sad.gif

jag förstod att det var nått sånt sad.gif
tråkigt när folk går in och raderar ett skrivet ord....
det blir så galet då...
raderar själ bara ska fel och stav fel.... sad.gif
skriver jag galet får det stå kvar.... smile.gif smile.gif smile.gif

ibland måste man stå för vad man skriver och inte radera det senare, wub.gif wub.gif wub.gif
*Dozer*
Jag missuppfattade huvudinlägget därför raderades det.
Jag står fortfarande för det jag skrev som svar men i detta inlägg var det fel.
så detta är nog bästa lösningen.
Märker nu hur lätt det är att ta fel på något som är skrivet, man hör ju inte nyanserna då.
pejori
CITAT (Dozer @ 13-03-2006, 09:20)
Jag missuppfattade huvudinlägget därför raderades det.
Jag står fortfarande för det jag skrev som svar men i detta inlägg var det fel.
så detta är nog bästa lösningen.
Märker nu hur lätt det är att ta fel på något som är skrivet, man hör ju inte nyanserna då.

förstår det... wub.gif
men som du ser, blir det lite konstigt om man raderar som man behagar.. wub.gif
nu menade jag INTE dej, utan i bråk och gnäll trådar händer det att medlemmar raderar vilt och inte står för det skrivna ordet, eller någon småelak kommentar.
det händer också att det ändras, så innebörden blir helt annorlunda.
det är sådant jag menar smile.gif wub.gif
AnitaO
Verkar ju inte vara någon speciellt kontroversiell rubrik .....
Vad handlade det om då?
Reserv
CITAT (AnitaGg @ 13-03-2006, 12:08)
Verkar ju inte vara någon speciellt kontroversiell rubrik .....
Vad handlade det om då?

Du är inte ensam om att va´nyfiken rolleyes.gif Men hur fel kan det bli med en huvudrubrik : Vallhund?....?? unsure.gif Va´det en seriös fråga om en speciell ras va´vallhund eller ett skämt? unsure.gif
Farmor
Jag hann läsa innan det försvann. Handlade om en grannhund som jagat upp ett rådjur i skogen och även jagat en katt. Grannen är tydligen helt oförstående till att hunden bör vara kopplad. Grannen påstår att hunden vallar, inte jagar.

Är det förresten inte lag på att hundar ska vara kopplade så här års?

Anne
*Felix matte*
Eftersom jag hann skriva ett svar så får jag väl berätta att det var en lite rolig berättelse som fick ett småelakt svar.
Jag kan förstå att L-O A tog bort, men nu är det kanske bäst att låta tråden somna... eller unsure.gif
pejori
CITAT (Felix matte @ 13-03-2006, 12:32)
men nu är det kanske bäst att låta tråden somna... eller unsure.gif

ok. laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (Farmor @ 13-03-2006, 12:31)
Jag hann läsa innan det försvann. Handlade om en grannhund som jagat upp ett rådjur i skogen och även jagat en katt. Grannen är tydligen helt oförstående till att hunden bör vara kopplad. Grannen påstår att hunden vallar, inte jagar.

Anne

Aha, vi hade förut en sån "vallhund" unsure.gif blink.gif Det slutade med en katt som formligen flög upp på ett hustak med blodet sprutandes från en massa sår på kroppen. Det var en katt som aldrig lämnat sin gård nån gång, men "vallhunden" va´in på alla gårdar och utförde sina behov både när det gällde naturens "behov" och när det gällde vallning av alla möjliga djur. Det slutade med att dom fick avliva "vallhunden" efter att den börjat valla småbarn också. huh.gif Så, nu kan tråden få somna, men tilläggas bör kanske att det är vanligare med normala vallhundar än hussars och mattars självutnämnda best huh.gif

Tillägg igen här alltså, det va´inte VI som hade en sån, men vi hade en här på bygden, huvvaligen för att ha en sån "vallhund" ohmy.gif
AnitaO
CITAT (Farmor @ 13-03-2006, 12:31)

Anne

I alla fall hållas under sån uppsikt att dom hindras från att löpa lösa i marker där det finns vilt.

Ville bara svara Farmor.
*nu kan tråden få somna* smile.gif Zzzzzzz..... sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon