Full version: nya modeller..:)
adrian

Nepenthes Spectabilis

Nepenthes Ovata
Irene_L
Åhhh, vilka häftiga blommor! wub.gif
mvh
Irene
kopiapia
Vad kul att man får göra gratis reklam för sina produkter på odla. Det finns ju inte så många gratis marknadsplatser på internet. Ska tipsa några bekanta som har en liten plantskola om detta.
Biggan_
CITAT (kopiapia @ 13-03-2006, 12:35)
Vad kul att man får göra gratis reklam för sina produkter på odla. Det finns ju inte så många gratis marknadsplatser på internet. Ska tipsa några bekanta som har en liten plantskola om detta.

Det är inte förbjudet att tipsa om sin hemsida, finns t.o.m en knapp nederst i inlägget hos dom som har hemsida. Dessutom har man rätt att skydda sina bilder.
adrian

Nämen ser man på ännu en "ny" medlem som börjar med ett negativt inlägg...wacko.gif

Det verkar som att det inte bara är fågelinfluensan som sprids därute i rymden... biggrin.gif
Leia
CITAT (adrian @ 13-03-2006, 17:30)

Nämen ser man på ännu en "ny" medlem som börjar med ett negativt inlägg...wacko.gif

Det verkar som att det inte bara är fågelinfluensan som sprids därute i rymden... biggrin.gif

Det är även lustigt att dessa "nya" medlemmar som är ute och "neggar" om allt möjligt, aldrig lägger upp album eller någon som helst info om sig själva... wacko.gif laugh.gif
Margith
Jag har saknat dina fantastiska bilder, det var länge sen sist (eller har jag blivit bortskämd?)
Hur som helst: jag vill ha MER av dina fullständigt makalösa bilder av dina perversa blommor!! wub.gif laugh.gif wub.gif
adrian
CITAT (Margith @ 13-03-2006, 17:52)
Jag har saknat dina fantastiska bilder, det var länge sen sist (eller har jag blivit bortskämd?)
Hur som helst: jag vill ha MER av dina fullständigt makalösa bilder av dina perversa blommor!!  wub.gif  laugh.gif  wub.gif

hrmm...
De kanske väcker snuskiga tankar hos en del, det kanske är så att det man ofta tänker på, blir till verklighet då en bild duker upp på skärmen.. tongue.gif

Jag ser en...N.Bicalcarata kanna som är lite missformad...VAD ser ni....?

smile.gif ohmy.gif tongue.gif biggrin.gif laugh.gif
Margith
Nu ska du inte vara sån..... laugh.gif
Jag rodnar ju ... laugh.gif laugh.gif
mayababy
Adrian!!
Dina blommor är verkligen underbart...ja just BRUTALA!! Tänk vad fantastisk naturen är som kan producera detta!!
adrian
CITAT (mayababy @ 13-03-2006, 18:12)
Adrian!!
Dina blommor är verkligen underbart...ja just BRUTALA!! Tänk vad fantastisk naturen är som kan producera detta!!

ja innan jag ramlade över dessa växter så tyckte jag detta var sååååå trååååååkigt... wacko.gif

Men nu när jag hittar alla konstiga växter så rör sig dessa i skallen hela dagarna... smile.gif

Jag förstår inte hur dessa alla kan ha varit så pass "ointressanta" under hundratals år egentligen.... wink.gif
Zitrus
Adrian Dina växter är helt grymma! laugh.gif wub.gif
Castea
CITAT (adrian @ 13-03-2006, 18:00)
VAD ser ni....?

Jag tänker på en science fiction-film av Stephen King som heter "Langoljärerna" när jag ser dina växter.

Bild 1

Bild 2

Bild 3

rolleyes.gif
adrian
CITAT (Castea @ 13-03-2006, 21:45)
CITAT (adrian @ 13-03-2006, 18:00)
VAD ser ni....?

Jag tänker på en science fiction-film av Stephen King som heter "Langoljärerna" när jag ser dina växter.

Bild 1

Bild 2

Bild 3

rolleyes.gif

Hoppsan!!... tongue.gif

Nja, mina är lite sötare så att säga, än de bilderna... biggrin.gif
marigt
Jätteläckra blommor.
Har bestämt mig att köpa till kaffebordet i sommar.
Kommer du att stå på mässan här i Örebro?
Du kanske säljer nåt på kolonin också i sommar??
adrian
CITAT (marigt @ 14-03-2006, 08:26)
Jätteläckra blommor.
Har bestämt mig att köpa till kaffebordet i sommar.
Kommer du att stå på mässan här i Örebro?
Du kanske säljer nåt på kolonin också i sommar??

Jodå, vi finns på Örebromässan som vanligt, och på koloniområdena kanske det också blir om nu skördefesten blir av, eller nåt annat tillfälle ges. smile.gif
adrian
Denna art har bildat en vit ring upptill för att se ut som en svamp, och då klättrar en speciell termitart upp för att käka upp den smaskiga svampen... smile.gif

(men den smaskiga svampen är i själva verket en kamoflerad Nepenthes Albomarginata...)

shiva
Otroliga bilder som vanligt!
Du har börjat sälja tillandsia såg jag. Det är häftiga växter.
Nu till en fråga, har Du (Adrian), eller någon annan sått tillandsiafrön, och i såfall är det svårt? Dessutom skulle jag vilja veta var man kan få tag på frön.
Magnus
kopiapia
CITAT (adrian @ 13-03-2006, 17:30)

Ojojoj då! Där trampade jag tydligen på några ömma tår! Vad jag kunde se var mitt inlägg inte ett dugg negativt utan precis tvärt om. laugh.gif laugh.gif laugh.gif
adrian
CITAT (shiva @ 14-03-2006, 22:37)
Otroliga bilder som vanligt!
Du har börjat sälja tillandsia såg jag. Det är häftiga växter.
Nu till en fråga, har Du (Adrian), eller någon annan sått tillandsiafrön, och i såfall är det svårt? Dessutom skulle jag vilja veta var man kan få tag på frön.
Magnus

Jag har tyvärr inga frön eller erfarenhet av dessa, allt går att få tag på men jag har bara plantor än så länge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon